دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

ثبت ساختمان‌های ناایمن استان تهران در سامانه «من تاک»

ثبت ساختمان‌های ناایمن استان تهران در سامانه «من تاک»
یزدی‌مهر گفت: جامعه هدف ما در ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن مردم هستند و امیدواریم همراه خوبی در ثبت ساختمان‌های ناایمن در سامانه «من تاک» داشته باشند.
کد خبر : 880328

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نفیسه اسماعیلی، حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: در ساختار قانونی ساختمان ناایمن به ساختمانی گفته می‌شود که از حساسیت خاصی برخوردار باشد و تعداد افرادی که در آن زندگی می‌کنند و یا در این قبیل ساختمان‌ها تردد دارند، جمعیت کثیری را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران در استان و شهر تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشگام، موضوع رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن و گودهای پر خطر را در دستور کار خود قرار داده و در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای هم با دستگاه‌های ذی‌ربط به امضا رسیده است.

مدیرکل بحران استان تهران همچنین خاطرنشان کرد: ما از دو منظر به ایمنی ساختمان‌های مختلف رسیدگی می‌کنیم؛ یکی موضوع اطفاء و اعلام حریق در ساختمان‌ها که موضوع اساسی و قابل توجهی است و موضوع بعدی هم مربوط به مسئله سازه‌ای ساختمان‌های ناایمن است.

یزدی‌مهر در ادامه تأکید کرد: موضوع سازه‌ای ساختمان‌های ناایمن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و روش‌های فنی و متفاوتی دارد و از جمله می‌توان به گمانه‌زنی‌ها و برداشت از ساختمان که در دستور کار قرار گرفته است، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران با تولی‌گری سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران اقدامات خوب، بسیار مؤثر و قابل تحسینی را درباره ساختمان‌های ناایمن انجام داده‌ است، اضافه کرد: استانداری تهران هم در ۱۵ شهرستان دیگر این استان، کار شناسایی و رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تأکید کرد: شهرداری‌های شهرستان‌های استان تهران، ملزم هستند که در سامانه خوبی که تحت عنوان «من تاک» از طرف استانداری تهران راه‌اندازی شده است، ساختمان‌ها و میزان خطرپذیری آن‌ها را در این سامانه ثبت کنند.

یزدی‌مهر همچنین یادآور شد: با راه‌اندازی سامانه «من تاک» ما در حال حاضر در حال شناسایی و پایش اولیه ساختمان‌های ناایمن در شهرستان‌های استان تهران هستیم و مراحل شناسایی اولیه تقریباً انجام شده است و بعد از شناخت کامل برای ایمن‌سازی ساختمان‌هایی که شناسایی شده‌اند، اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن از دو منظر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: این اقدام تکلیف قانونی همه دستگاه‌های مسئول است و همه باید از آن تبعیت کنند و دادستانی هم به این موضوع به طور جدی ورود پیدا کرده است.

مدیرکل بحران استان تهران تصریح کرد: انتظار ما این است که مردم در طرح «من تاک» همکاری و همراهی لازم را با ما داشته باشند تا جمعیت مخاطب و هدف که خود مردم هستند، خدای ناکرده، از ساختمان‌های ناایمن آسیبی نبینند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته