دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن:

دست افراد غیرحرفه‌ای از بخش ساختمان کوتاه شود

دست افراد غیرحرفه‌ای از بخش ساختمان کوتاه شود
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های نگهداشت ساختمان افزایش طول عمر ساختمان و کاهش هزینه‌های دوباره‌کاری است.
کد خبر : 880135

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا جواهری تفتی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در نشست تخصصی همایش نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی که در خبرگزاری آنا برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های نگهداشت ساختمان افزایش طول عمر ساختمان و کاهش هزینه‌های دوباره کاری است.

وی ادامه داد: ورود و بررسی به مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان که تاکنون در اجرای آن ناموفق بوده‌ایم، مورد نیاز است. مردم عطش اجرای کامل و دقیق این بخش را دارند و بسیاری نیز درگیر عدم اجرای این قانون هستند.

جواهری گفت: باید فضاسازی‌ها برای مردم شکل بگیرد تا مطالبات در این زمینه برپا شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ادامه داد: خدمات در حوزه ساختمان گاهی توسط افراد غیرحرفه‌ای انجام می‌شود که برای مردم و حتی سازندگان ساختمان باعث هزینه‌های غیرمتعارف می‌شود.  

وی ادامه داد: از ۲۰ سال پیش تاکنون کیفیت ساخت به مرور بهتر شده؛ چراکه ترتیبات قانونی خوبی وضع شده است؛ اما در نگهداشت ساختمان شاهد چنین موضوعی نیستیم.

جواهری تأکید کرد: باید در نخستین مرحله ترتیبی اتخاذ شود که دست افراد غیرحرفه‌ای از کار ساخت و حتی نگهداری و تعمیر ساختمان کوتاه و به تبع آن مسئولیت امر به افرادی کاربلد و آگاه به کار ساخت و ساختمان واگذر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته