پذیرش مقاله دانشجوی واحد عجبشیر در کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله الناز سادات رضوانی با عنوان «شناسایی و اولویت بندی مولفههای هوش هیجانی تاثیر گذار بر رفتار مشتریان با استفاده از تکنیکهای تصمیم گیری چند معیاره» در کنفرانس ملی تحقیقات بازاریابی که اسفند ماه جاری در مرکز همایشهای بین المللی شهید بهشتی تهران برگزار شد پذیرش و بصورت پوستر در این کنفرانس ارائه شد.
الناز سادات رضوانی در این مقاله رابطه رفتار انسانی و علم بازاریابی را مورد پژوهش قرار داده است.
در بخشی از این مقاله چنین آمده: با توجه به تغییر و تحولات جهانی و وجود فضای رقابتی گسترده در بین شرکتها و سازمانها لزوم شناسایی مولفههای تاثیرگذار بر رفتار مشتریان بیش از پیش نمایان میشود. یکی از متغیرهای موثر بر رفتار مشتریان هوش هیجانی مشتریان است.
وی شناسایی عوامل و مولفههای هوش هیجانی موثر بر رفتار مشتریان را هدف اصلی این تحقیق ذکر کرد و افزود: با توجه به تعداد زیاد این عوامل تاثیر گذار و متغیر بودن رفتار مشتریان هر صنعت، در این پژوهش با اولویت بندی این مولفههای تاثیر گذار علاوه بر غربال این عوامل، رویکرد جدیدی برای شرکتها نیز توصیه میشود.
رضوانی خاطر نشان کرد: در این مقاله برای شناسایی مولفههای هوش هیجانی از مطالعات کتابخانهای بهره گرفته شده است و برای اولویت بندی عوامل نیز با استفاده از تدوین پرسشنامه نظرات خبرگان گردآوری شده است و با توجه به اینکه موضوع این پژوهش یک مساله تصمیم گیری چند معیاره است، این تکنیکها به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار گرفته است. نظر به استخراج تعداد زیادی عوامل هوش هیجانی، اولویت بندی صورت گرفته در راستای شناسایی مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رفتار مشتریان در طراحی و تدوین استراتژیهای بازاریابی و فروش شرکتها و مدیریت رفتار مصرف کنندگان نقش بسیار مهمی را ایفا خواهد کرد.
الناز سادات رضوانی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بازرگانی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب شیر است و این مقاله را با همکاری دکتر حسین قره بیگلو (عضو هیئت علمی گروه مدیریت واحد عجب شیر) و دکتر سید هادی اسلامیان از استادان مدعو این واحد دانشگاهی به رشته تحریر در آورده است.
انتهای پیام/