دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 آبان 1402 - 09:22

جنگ غزه بر آتش گرانی انرژی در بریتانیا می‌دمد

جنگ غزه بر آتش گرانی انرژی در بریتانیا می‌دمد
نگرانی‌های ژئوپلیتیکی از جمله اختلال در خط لوله گاز طبیعی بالتیک فنلاند، درگیری رژیم صهیونیستی و حماس و اقدامات صنعتی در تأسیسات تولید گاز استرالیا، همگی به افزایش قیمت واحد انرژی در بریتانیا کمک کرده‌اند.
کد خبر : 880071

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از راشاتودی، طبق پیش‌بینی نهایی موسسه مشاوره Cornwall Insight برای سه ماهه اول، خانواده‌های بریتانیایی ممکن است از ژانویه انتظار قبوض انرژی بالاتری روبه‌رو شوند، زیرا تنظیم‌کننده این کشور، Ofgem سقف قیمت خود را برای مصرف‌کنندگان عادی تا ۱۹۳۱ پوند (۲۳۹۵ دلار) می‌رساند.در اوایل سال ۲۰۲۴، زمانی که قانون‌گذار بریتانیایی (Ofgem) سقف قیمت را افزایش دهد، مبلغ قبوض انرژی به شدت افزایش یابد.

این موسسه تاکید کرد: هفته جاری این افزایش معادل ۵ درصد از سقف قیمت فعلی تعیین شد که برای مصرف کننده معمولی ۱۸۳۴ پوند در سال تخمین زده می شود. این قیمت بسیار پایین‌تر از رکوردشکنی‌هایی است که سال گذشته در جریان بحران انرژی در اروپای غربی مشاهده شد، با این حال، قیمتی بسیار بالاتر از سطح قبل است.

بریتانیایی‌ها

«کرونوال اینساید»(Cornwall Insight) نوشت: که سقف قیمت از پایان مارس ۲۰۲۴ کاهش می‌یابد، اگرچه این موضوع همچنان در معرض نوسانات مداوم در بازار‌های عمده فروشی انرژی است.

شایان ذکر است، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی از جمله اختلال در خط لوله گاز طبیعی بالتیک فنلاند، درگیری رژیم صهیونیستی و حماس و اقدامات صنعتی در تاسیسات تولید گاز در استرالیا، همگی به افزایش قیمت واحد انرژی کمک کرده‌اند.

بازار بی‌ثباتی عمده‌فروشی انرژی، همراه با اتکای بریتانیا به واردات انرژی، افزایش قبوض انرژی را از سطوح فعلی اجتناب‌ناپذیر می‌سازد. کریگ لوری، مشاور اصلی در Cornwall Insight گفت: این امر باعث می‌شود خانواده‌ها با زمستانی دیگر با صورت‌حساب‌هایی صد‌ها پوند بالاتر از سطوح قبل از همه‌گیری، و معاملات ثابت مقرون‌به‌صرفه مواجه شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته