دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صنعت گردشگری صلح‌آمیزترین روش‌ برای ایجاد تعامل میان جوامع

صنعت گردشگری صلح‌آمیزترین روش‌ برای ایجاد تعامل میان جوامع
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: صنعت گردشگری، یکی از صلح‌آمیزترین روش‌های ایجاد تعامل میان فرهنگ‌ها و جوامع است.
کد خبر : 877912

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در نخستین همایش ملی«نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهر‌های مرزی» که در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه برگزار می‌شود، اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از مؤثرترین عوامل ایجاد تفاهم میان ملت‌ها و جوامع مطرح بوده و یکی از صلح‌آمیزترین روش‌های ایجاد تعامل میان فرهنگ‌ها و جوامع است. بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی در جهان مربوط به این صنعت بوده که می‌تواند در اقتصاد پایدار کشور‌ها مفید واقع شود.

وی با تأکید بر اینکه معماری در کنار صنعت گردشگری می‌تواند فرصت مناسبی در جذب گردشگران داشته باشد، افزود: استان آذربایجان غربی با سبقه فرهنگی و تاریخی خود و وجود جاذبه‌های فراوان، که برخی از آنها در حافظه جهانی یونسکو نیز ثبت شده‌اند که یکی از مهم‌ترین استان‌ها در حوزه گردشگری به شمار می‌رود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه برگزاری نخستین همایش ملی«نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهر‌های مرزی» در فرصت سازی و رفع چالش‌های این استان در حوزه شهرسازی و گردشگری گام مؤثری محسوب می‌شود، عنوان کرد: وجود ۲۵ درصدی مرز‌های فعال کشور در آذربایجان غربی زمینه مناسبی برای جذب گردشگر ایجاد کرده که باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. کشور با فرهنگ و تمدن اصیل خود که با فرهنگ اسلامی آمیخته است در توسعه صنعت گردشگری و معرفی این فرهنگ ناب به اکثر نقاط جهان مثمر واقع خواهد شد.

ولیلو شناسایی ظرفیت‌های جذب گردشگر در شهر‌های مرزی و توسعه صنعت گردشگری، هویت بخشی به معماری و شهرسازی شهر‌های مرزی، آسیب‌شناسی مشکلات گردشگری شهر‌های مرزی و ارائه راه‌کار‌های مناسب برای توسعه شهر‌های مرزی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته