دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1402 - 15:09

امام جمعه دامغان: مجاهدت مردم غزه مصداق آیه ۲۳ سوره احزاب هستند

امام جمعه دامغان: مجاهدت مردم غزه مصداق آیه ۲۳ سوره احزاب هستند
حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان مجاهدت مردم غزه را از مصادیق آیه ۲۳ سوره احزاب دانست.
کد خبر : 877353

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان امام جمعه دامغان در یادواره شهدای دانش‌آموز که در هنرستان و دبیرستان سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد  با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «برخی از مؤمنان، بزرگ مردانی هستند که به عهد و پیمانی که با خدا بستند کاملاً وفا کردند و بر آن عهد ایستادگی کردند تا به راه خدا شهید شدند و برخی به انتظار(فیض شهادت) مقاومت کرده و هیچ عهد خود را تغییر ندادند» مردم غزه و رزمندگان حماس مصداق این آیه شریفه هستند که امیدواریم با کمک خداوند متعال به نصرت و پیروزی دست یابند.

وی با بیان سیر تحول و توسعه فرهنگ بسیج در جامعه جهانی عنوان کرد: پدیده صدور انقلاب یکی از پیامد‌های هر انقلاب بزرگ تاریخ معاصر است و در انقلاب اسلامی ایران نیز نمود آشکاری یافته، می‌توان صدور انقلاب را در مرحله نخست یک ایده یا فکر نامید که به مردم دیگر جوامع بشری عرضه می‌شود.

امام جمعه دامغان اضافه کرد: انقلاب در ذهن محدود نمی‌شود؛ بلکه برای رسیدن به اهداف خود ناگزیر از ظهور در صحنه اجتماع و تغییر و تحول اوضاع جهانی است. مهم‌ترین وظیفه یک بسیجی انقلابی این بوده که در راستای اهداف و آرمان‌های والای انقلاب حرکت کند تا انقلاب را در جوامع بشری گسترش دهد.

رستمیان ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی منشأ تحولات عظیمی در منطقه و جهان شد، این رویداد تأثیرات زیادی در بیداری مسلمانان جهان و احیای باور‌های دینی داشت ازجمله گروه‌هایی که به‌صورت مستقیم تحت تأثیر انقلاب اسلامی شکل گرفت، گروه جهاد اسلامی در فلسطین بوده که قبل از پیروزی انقلاب شاخه‌ای از اخوان المسلمین بود. در آن زمان گروه‌های مختلف یا به سمت غرب گرایش پیدا می‌کردند یا به سمت شرق؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ثابت شد که اسلام بهترین عامل هویت‌ساز و ایجاد ایدئولوژی مقتدر برای گروه‌های اسلامی است در نتیجه با الهام‌گیری از انقلاب اسلامی جهاد اسلامی فلسطین شکل گرفت و با ایدئولوژی اسلامی به مبارزه علیه اسرائیل پرداخت.

بسیج در دانشگاه آزاد اسلامی جایگاهی ویژه دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان نیز با تشریح جایگاه بسیج دانش‌آموزی گفت: بسیج در روزگار ما ک تفکر ارزشی، کارآمد و ماندگار است و این مهم در دانشگاه آزاد اسلامی جایگاهی ویژه دارد.

نعمت‌الله نعمتی اضافه کرد: بسیج از سال ۱۳۴۲ و در آغاز نهضت با اتکا به نیرو‌های متدین و متعهد در اندیشه امام راحل حضور داشت و در پنجم آذر ۵۸ با صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین کامل شد تا در قالب‌سازمانی مؤثر و پویا در همه معادلات ملی و بین‌المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقش داشته باشد.

مردم غزه مصداق آیه ۲۳ سوره احزاب هستند

وی با تأکید بر حضور فعال نوجوانان در بسیج عنوان کرد: در همه سال‌های انقلاب، این بسیجی بوده که در حماسه‌های مطرح، مانند دفاع مقدس، مقابله با فتنه‌ها و بحران‌ها و حل مشکلات در مقاطع حساس با الگوی فکری و عملی، نقش عملیاتی داشته در راهنمایی نسل‌های جدید انقلاب اسلامی و در پیشرفت و عزت ملی، گام‌های مؤثر برداشته است. تفکر بسیجی در اعتلای فکری و اعتقادی جوانان و نوجوانان تأثیر خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان   با اشاره به خواست مقام معظم رهبری از جوانان به امر تحصیل، تهذیب و ورزش بیان کرد: دانش‌آموزان بسیجی به‌عنوان دانش‌آموز جوان مؤمن و معتقد به نظام جمهوری اسلامی، باید نسبت به تقویت اعتقادات دینی و آگاهی سیاسی، تقویت بنیان علمی و حضور فعال در انجمن‌های علمی و ادبی و انجام ورزش و فراگیری رشته‌های مختلف ورزشی اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته