دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا عنوان شد؛

دانش آموزان نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند

دانش آموزان نیازمند خدمات مشاوره‌ای هستند
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به تهدید سلامت روان جامعه در دوران کرونا، گفت: مشکلات روانشناختی ناشی از حضور آزادانه دانش‌آموزان در فضای مجازی برای شرکت در کلاس‌‍‌های درس، نیازمند بررسی دقیق و ارائه خدمات مشاوره‌ای است.
کد خبر : 876421

علی فتحی آشتیانی در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: دوران کرونا شرایط ویژه‌ای را برای همه افراد از جمله دانش آموزان ایجاد کردو  ارتباطات اجتماعی کودکان به ویژه با گروه همسالان در این دوران کمرنگ شد. دوری از جامعه موجب شد تا دانش آموزان در دوران همه گیری کرونا دچار وابستگی شدید به خانواده شوند.

آشتیانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین آسیب دیگر کرونا تعطیلی کلاس‌های حضوری درس و برگزاری اینترنتی آموزش‌ها در فضای مجازی بود.

وی ادامه داد: اغلب دانش آموزان در ساعاتی که پدر و مادر در منزل نبودند، در این کلاس‌ها شرکت می‌کردند؛ بنابراین حضور آزادانه همه دانش آموزان از کلاس اول تا دوازدهم در فضای اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی موجب شد تا امروز مشکلات روانشناختی متعددی را در فرزندانمان ببینیم.

رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: به نظر می‌رسد وزارت آموزش و پرورش باید در این حوزه با کمک کارشناسان بسیار تلاش کند تا مسائل روانشناختی ناشی از کرونا را به حداقل برسانیم.

وی در پایان افزود: در مرحله اول باید ارزیابی دقیقی از وضعیت انجام گرفته و بر اساس نتایج آن اقدامات مشاوره‌ای یا خدمات خانوادگی ارائه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته