دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1402 - 11:55
مدیرکل ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد عنوان کرد؛

ظرفیت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در شبکه‌سازی تربیتی و فرهنگی

ظرفیت بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در شبکه‌سازی تربیتی و فرهنگی
ابوالفضل یداللهی‌اصلانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۲ هزار هیئت علمی، ۲۷ هزار کارمند، ۳۲ هزار استاد حق‌التدریس، ظرفیت بزرگی برای ایجاد شبکه‌سازی تربیتی و فرهنگی دارد.
کد خبر : 874932

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوالفضل یداللهی‌اصلانی، مدیرکل ارتباطات اجتماعی معاونت مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد ملی طرح اعتلا که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۲ هزار هیئت علمی، ۲۷ هزار کارمند، ۳۲ هزار استاد حق‌التدریس، ظرفیت بزرگی برای ایجاد شبکه‌ای مقتدر دارد و می‌تواند از طرح ملی اعتلا به‌عنوان مسیری برای این شبکه‌سازی استفاده کند.

وی با اشاره صدور بیانیه‌ای با عنوان نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی از سوی دانشگاه، افزود: بین دانشجویانی که سال ۹۸ مجبور به تحصیل مجازی شدند و نسلی که سال ۱۴۰۱ به دانشگاه برگشتند شکاف عظیمی ایجاد شده و فضای مجازی حیا و عفت اجتماعی را از برخی از آنها غصب کرده به همین دلیل این بیانیه صادر شد تا استادان بدانند با چه دانشجویانی روبرو هستند و چه نقشی در تعلیم و تربیت اجتماعی دارند. ذهن این نسل به‌وسیله فضای مجازی مخدوش شده و دانشگاه تنها جایی است که می‌توانیم دستاورد‌ها و امید‌ها را در ذهن آنان وارد کنیم.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی معاونت مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند تحول و تعالی پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی که سند راهبردی این خانواده بزرگ محسوب می‌شود، راه کنشی برای فعال‌سازی شبکه‌ای است. دانشجویان سؤالات عمیق و ریشه‌ای دارند که استادان باید به همه آنها پاسخ دهند و به راحتی از کنار آنها عبور نکنند.

استقبال فراتر از انتظار استادان از طرح ملی اعتلای

یداللهی‌اصلانی با بیان اینکه سال گذشته دستورالعمل اجرایی طرح ملی اعتلا در دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد، عنوان کرد: ۴ هزار استاد دانشگاه از مرحله استانی دوره مقدماتی طرح ملی اعتلا استقبال کردند که فراتر از انتظار در بدو صدور بخشنامه برگزاری این طرح است. مرحله منطقه‌ای این طرح از اول مرداد در ۱۰ منطقه آغاز شد که اکنون در استان سمنان مرحله منطقه نهم آن در حال برگزاری است و روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، منطقه دهم این طرح که شامل گیلان و قزوین می‌شود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی اعتلا با رویکردهایی، مانند معرفت افزایی و توان‌افزایی اجرا شد، اضافه کرد: جنگ ترکیبی، جریان شناسی حکمرانی اسلامی، چیستی و چرایی ازجمله مباحثی هستند که در طرح ملی اعتلا مطرح می‌شوند. گواهی‌های سه مرحله دوره مقدماتی و سه مرحله دوره تکمیلی این طرح صادر خواهد شد و طبق دستور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور اعلام و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل ارتباطات اجتماعی معاونت مجلس دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: استادان به‌عنوان معلمان صاحب کرسی در دانشگاه رسالت بزرگی نسبت به تعلیم و تربیت نسل آینده دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته