دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مهر 1402 - 09:17
گزارش آنا از دوازدهمین روز «طوفان الاقصی»؛

حمله موشکی به مواضع اسرائیل در مرز لبنان/ سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در مصر و مراکش تخلیه شدند

حمله موشکی به مواضع اسرائیل در مرز لبنان  سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در مصر و مراکش تخلیه شدند
دوازدهمین روز از طوفان الاقصی با محکومیت جهانی بمباران بیمارستان «المعمدانی» غزه آغاز شد، این درحالی است که حزب‌الله امروز را روز خشم بی‌سابقه علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرده و قرار است شورای امنیت نیز برای رأی‌دادن به پیش‌نویس قطعنامه‌ای درباره حملات این رژیم جلسه برگزار کند.
کد خبر : 873791

گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ شامگاه سه‌شنبه بود که منابع فلسطینی از حمله موشکی ارتش رژیم کودک‌کش صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه و کشته‌شده حداقل ۵۰۰ نفر شامل مجروحان، زنان و کودکان فلسطینی خبر دادند.

این جنایت واکنش‌های زیادی در پی داشت و خشم جهان اسلام را برانگیخت.

اخبار دوزادهمین روز از تحولات فلسطین اشغالی،‌غزه و طوفان الاقصی را با خبرگزاری آنا دنبال کنید:

*حمله سایبری مجدد به زیرساخت‌های توزیع برق سراسری رژیم صهیونیستی 

انتقام جویان سایبری شب گذشته اعلام کردند مجدداً زیرساخت‌های توزیع برق شهرهای یاونه و ناهاریا را هک کرده‌اند.

این گروه اطلاعیه رسمی اداره برق رژیم صهیونیستی که علت قطعی‌های گسترده در 2روز اخیر را نقص فنی و اختلال در زیرساخت‌های انتقال برق به دلیل افزایش ناگهانی ولتاژ  بیان کرده است را منتشر کرده و به ساکنان سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند که از حملاتشان در امان نخواهند بود.

*اظهارات بنی گانتز درباره موعد آتش‌بس با غزه

«بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در جریان مراسم دفن یکی از مقامات محلی اسرائیلی گفت که جنگ در جنوب و شمال این کشور در صورت لزوم، می‌تواند ماه‌ها طول بکشد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت روز چهارشنبه گزارش داد که رهبر حزب معارض «اردوگاه ملی» در کنست در جریان مراسم دفن یکی از سران شورای منطقه‌ای شهرک اشغالی «شعار هانگفت» که در عملیات غافلگیرانه حماس (طوفان الاقصی) کشته شده بود، افزود: اسرائیل در شرایط جنگی است و این درگیری در شمال و یا جنوب ممکن است زمان‌بر باشد.

بنی گانتز اذعان کرد که بازسازی ساختمان‌ها و خرابی‌های ناشی از حملات موشکی نیروهای فلسطینی، به زمان مدیدی نیاز دارد.

*سازمان ملل: کمک رسانی به مردم غزه، موضوع مرگ یا زندگی است

مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: تنها در ۱۱ روز از حمله گروه‌های مسلح فلسطینی به اسرائیل در ۷ اکتبر، تعداد کشته‌شدگان از خصومت‌های سال ۲۰۱۴ که بیش از هفت هفته به طول انجامید، بیشتر شده است.

گریفیتس افزود: در اسرائیل مقامات تائید کرده‌اند که یک هزار و ۳۰۰ نفر کشته و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند، درحالی‌که در غزه بیش از ۳ هزار نفر کشته شده‌اند، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند و صدها نفر زیر آوار هستند.

*رسانه صهیونیستی: ده‌ها نیروی حماس همچنان در اسرائیل هستند

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد، یافته‌های نهادهای اطلاعاتی این رژیم نشان می‌دهد که همچنان حدود ۲۰ نفر از نیروهای حماس که در جریان عملیات طوفان الاقصی وارد فلسطین اشغالی شدند در منطقه غلاف غزه حضور دارند.

بر اساس این گزارش، نهادهای اطلاعاتی هشدار دادند که ممکن است این نیروها در اراضی اشغالی فلسطینی دست به عملیات بزنند.

*رسانه‌های عبری: سفارت‌های اسرائیل در مصر و مغرب تخلیه شدند 

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، رئیس دفتر نمایندگی این رژیم در مغرب عملا خاک مغرب را ترک کرده است.

روزنامه یدیعوت احارانوت هم شامگاه امشب (چهارشنبه شب) در خبری اعلام کرد، وزارت خارجه دیپلمات‌های خود را از دو سفارت اسرائیل در مصر و مغرب تخلیه کرده است.

به اعتراف این وزارت، علت اصلی فرار دیپلمات‌های اسرائیلی تظاهرات خشمگینانه مردم در این دو کشور نسبت به اوضاع غزه بوده است.

*حزب‌الله لبنان: موضع صهیونیستی «مالکیه» را هدف قرار دادیم

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن موضع صهیونیستی مالکیه توسط رزمندگان حزب‌الله خبر داد.

حزب‌الله لبنان در این بیانیه اعلام کرد: در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در لبنان، یگان‌های شهید محمود بیز و شهید مهدی عطوی مقاومت اسلامی، عصر امروز چهارشنبه موضع صهیونیستی المالکیه را مورد هجوم قرار دادند.

در ادامه بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: هجوم به موضع صهیونیستی المالکیه با استفاده از سلاح‌های موشکی و رگبار انجام شد و این موضع به صورت مستقیم هدف قرار داده شد.

*ادعای رژیم صهیونیستی: زمانی که جنگ تمام شود از خاک غزه کاسته خواهد شد!

تایمز اسرائیل به نقل از الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نوشت: "زمانی که جنگ تمام شود، نه تنها حماس دیگر در غزه نخواهد بود، بلکه از اراضی غزه نیز کاسته خواهد شد."

*شمار شهدای غزه به ۳۴۷۸ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای غزه به ۳۴۷۸ نفر و افزایش شمار مجروحان به بیش از ۱۲ هزار نفر خبر داد.

در  بیانیه این وزارتخانه آمده است: تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۶۷۸ فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه شهید شدند.

*حملات راکتی گردان‌های القسام به تل‌آویو

مقاومت فلسطین بار دیگر حملات راکتی را به تل‌آویو انجام داد، منابع خبری صهیونیستی نیز اعلام کردند که آژیرهای خطر در تل‌آویو و مناطق حومه آن ازجمله «حولون» و «بات یام» به صدا درآمده است.

بر پایه این گزارش سامانه‌های پدافند هوای «گنبد آهنین» برای رهگیری راکت‌های شلیک شده فعال شده اما موفق عمل نکردند.

*مصر 3 روز عزای عمومی اعلام کرد

دولت قاهره در واکنش به تهاجم رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه 3 روز عزای عمومی اعلام کرد.

*تخلیه سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در مصر و مراکش

رسانه‌ها از تخلیه سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در مصر و مراکش خبر دادند. 

*حملهٔ موشکی به سربازان رژیم اشغالگر قدس در مرز لبنان

المیادین گزارش کرد که تجمع نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی در مرز لبنان با موشک هدایت‌شونده هدف حمله قرار گرفته است.

پس‌از این خبر منابع صهیونیستی اعلام کردند توپخانهٔ ارتش اسرائیل در حال حمله به محل شلیک موشک است.

*مسکو: گشایش گذرگاه‌های انسانی برای غزه ضروری است

وزارت خارجه روسیه ضمن هشدار به شهروندان خود درباره سفر به فلسطین اشغالی و کرانه باختری، از رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت خواست که به درگیری‌ها پایان دهند.

*هشدار سازمان ملل درباره تبدیل جنگ غزه به یک درگیری منطقه‌ای

«تور فینسلاند» هماهنگ‌کنندهٔ ویژهٔ سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه درباره احتمال کشیده‌‌شدن درگیری‌های رژیم صهیونیستی با فلسطینیان به یک جنگ منطقه‌ای در غرب آسیا هشدار داد.

*شمار شهدای غزه به ۳۳۰۰ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین، امروز، شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را ۳۳۰۰ شهید و ۱۳ هزار مجروح اعلام کرد.

این آمار بدون احتساب دست‌کم ۵۰۰ شهیدی است که دیشب در حملهٔ رژیم کودک‌کش صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه به‌شهادت رسیدند.

*بایدن: به نظرم حمله کار اسرائیل نبود

رئیس جمهور آمریکا بعد از ورود به فلسطین اشغالی، مدعی شد: از حمله به بیمارستان در غزه احساس ناراحتی کردم. براساس آنچه دیدم به نظر می رسد این حمله کار اسرائیل نبوده است.

وی در ادامه این ادعا گفت: به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم اسرائیل هر آنچه برای دفاع  لازم است را در اختیار دارد.

*برگزاری نشست عربی فوق‌العاده در بغداد

امروز یک نشست عربی فوق العاده در بغداد برای بررسی حملات رژیم صهیونیستی به غزه برگزار می‌شود.

منابع عراقی اعلام کردند که بغداد امروز چهارشنبه میزبان نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان عربی است.

*حماس: اشغالگران مسئول جنایات بیمارستان المعمدانی هستند

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با مسئول دانستن رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان «المعمدانی»، تاکید کرد: دروغ‌های آشکار اشغالگران، دیگر هیچ‌کس را فریب نمی‌دهد.

*جهاد اسلامی: دشمن با اتهام زدن به ما نمی‌تواند جنایتش را توجیه کند

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای، هدف از اتهام‌زنی صهیونیست‌ها به مقاومت را «فرار از مسئولیتِ» بمباران بیمارستان «المعمدانی» خواند و تاکید کرد: ما از امکانات عمومی به عنوان مراکز نظامی استفاده نمی‌کنیم.

مقامات رژیم اشغالگر نظیر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه تل‌آویو در ادعاهایی، جناح‌های مقاومت فلسطین را در حمله به بیمارستان المعمدانی متهم کرده‌اند.

*اردن پس از بمباران بیمارستان غزه، نشست چهارجانبه با بایدن، سیسی و عباس را لغو کرد.

وزارت امور خارجه اردن از لغو نشست چهارجانبه‌ای که قرار بود امروز چهارشنبه در امان با حضور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و محمود عباس رئیس فلسطین و همچنین پادشاه عربستان سعودی برگزار شود، خبر داد. عبدالله دوم اردن، پس از بمباران اسرائیل که بیمارستان باپتیست در غزه را هدف قرار داد.

*روز خشم بی‌سابقه علیه اسرائیل

حزب‌الله لبنان با بیان اینکه بیانیه‌های ابراز انزجار از رژیم صهیونیستی دیگر کافی نیست، خواستار تحرک فوری امت مسلمان علیه این رژیم شد.

حزب‌الله در این بیانیه گفت: «جنایت هولناک و وحشیانه باندهای قتل و کشتار صهیونیستی علیه بیمارستان معمدانی عرق شرم بر پیشانی بشریت می‌نشاند».

این جنبش بابیان اینکه کشتار بیمارستان المعمدانی در ادامه قتل‌های دیریاسین و صبرا و شتیلا است، توضیح داد: «این جنایت چهره واقعی رژیم و حامی شیطانش را نشان داد».

در این بیانیه آمده است: «بیانیه‌های ابراز انزجار دیگر کافی نیست و خواستار تحرک فوری امت مسلمان هستیم تا به خیابان‌ها بریزند و خشم و انزجارشان را نشان دهند. فردا باید روز ابراز خشم باشد».

*دروغ‌گویی صهیونیست‌ها برای فرار از مسئولیت

درهمین حال  مقامات ارشد رژیم موقت صهیونیستی ازجمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم در اظهاراتی بزدلانه مدعی شدند که انفجار بیمارستان براثر حمله آن‌ها نبوده و تلاش کردند «حماس» را مسئول آن نشان دهند.

از سوی دیگر ارتش رژیم تروریست صهیونیستی هم با انتشار تصاویری مدعی شد که عملیات موشکی «جهاد اسلامی» علیه شهرک‌های اطراف نوار غزه، منجر به این حادثه شده است.

بررسی‌ها اما نشان می‌دهد که جدای از تناقض در معرفی حماس یا جهاد اسلامی به‌عنوان مسئول این واقعه، تصاویر منتشرشده توسط صهیونیست‌ها مبنی بر اصابت موشک مقاومت به این بیمارستان، مربوط به سال ۲۰۲۲ است.

واکنش‌های جهانی به حمله به بیمارستان غزه؛ نشست چهارجانبه اردن لغو شد

حمله جنایتکارانه رژیم تروریست صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه که منجر به شهادت حداقل ۵۰۰ فلسطینی شد، با موجی از محکومیت‌ها و ابراز انزجار در جهان مواجه شد.

*واکنش‌های جهانی به حمله به بیمارستان غزه؛ 

 حمله جنایتکارانه رژیم تروریست صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی»  با موجی از محکومیت‌ها و ابراز انزجار در جهان مواجه شد.

وزیر امور خارجه اردن اعلام کرد که نشست بین سران این کشور، آمریکا، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین که قرار بود روز چهارشنبه در امان برگزار شود را لغو کرده است.

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به این حمله گفت: «صحنه‌های کشته‌شدن صدها نفر در بیمارستان المعمدانی در نوار غزه کاملاً ویران‌کننده هستند و به هیچ وجه قابل توجیه نیست».

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر اظهار داشت: «من حمله اسرائیل به بیمارستان غزه را شدیداً محکوم می‌کنم، این اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی است».

دولت مراکش بمباران این بیمارستان توسط رژیم تروریست صهیونیستی را محکوم کرده و خواستار حمایت از غیرنظامیان فلسطینی شد.

وزارت خارجه ونزوئلا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خواستار آتش‌بس فوری به دلیل حملات و تجاوز آشکار به حقوق بشر در غزه هستیم».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تاکید کرد: «کسانی که بدون توجیه و هیچ بهانه‌ای، مانع تصویب پیش‌نویس قطعنامه روسیه شدند، بیشترین مسئولیت را در قبال تحولات بسیار خطرناک اخیر [در نوار غزه] دارند».

«دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه گفت که حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، جنایت جنگی است که مسئولیت آن بر عهده آمریکا است.

*جلسه شورای امنیت درباره نوار غزه در روز چهارشنبه

 منابع دیپلماتیک در سازمان ملل بامداد چهارشنبه از تصمیم شورای امنیت برای برگزاری جلسه اضطراری درباره حمله جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه خبر دادند.

این جلسه شورای امنیت به درخواست روسیه و امارات عربی متحده در واکنش به کشتار مجروحان، کودکان و زنان فلسطینی در جریان حمله به بیمارستان غزه برگزار می‌شود.

این در حالی است که جلسه روز گذشته این شورا برای بررسی و رأی دادن به پیش‌نویس قطعنامه روسیه برای ملزم کردن رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به توقف حملات به نوار غزه، بدون تصویب آن پایان یافت.

*خشم افکار عمومی در محکومیت حمله به بیمارستان غزه

حمله جنایتکارانه رژیم تروریست صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، خروش شبانه مردم مسلمان در سراسر جهان را به دنبال داشت.

در اردن، مردم این کشور ضمن تظاهرات مقابل سفارت رژیم موقت صهیونیستی در امان، تلاش کردن این مکان را به آتش بکشند که با دخالت پلیس و نیروهای امنیتی اردنی این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

در بغداد، تعداد زیادی از عراقی‌ها خشمگین از جنایت ددمنشانه صهیونیست‌ها در حمله به این بیمارستان، در میدان التحریر تجمع کرده و سپس به سمت سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز به راه افتادند.

در صنعاء نیز چند هزار یمنی برای محکوم کردن کشتار مجروحان، زنان و کودکان در بیمارستان المعمدانی در غزه توسط اشغالگران، تظاهرات شبانه برپا کردند.

تصاویر منتشرشده از بیروت هم خیل عظیم مردم لبنان را نشان می‌دهد که به سمت سفارت آمریکا برای ابراز انزجار از حمایت‌های این کشور از جنایات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی علیه مردم فلسطین حرکت می‌کنند.

در شهر «اربد» در اردن نیز جمعیت گسترده‌ای از مردم ضمن محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان مذکور، خواستار باز شدن مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته