دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

درویش: با فسخ قرارداد گل‌محمدی مخالفت کردیم/ آنهایی که دشمنی دارند آرامش پرسپولیس را بر نمی‌تابند

درویش: با فسخ قرارداد گل‌محمدی مخالفت کردیم  آنهایی که دشمنی دارند آرامش پرسپولیس را بر نمی‌تابند
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: امروز در جلسه هیئت مدیره همه اعضا با فسخ قرارداد گل‌محمدی مخالفت کردند.
کد خبر : 873215

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا درویش بعد از نشست اعضای هیئت مدیره پرسپولیس در مورد حواشی اخیر مربوط به فسخ قرارداد یحیی گل محمدی عنوان کرد: امروز پیرامون نامه ای که گل محمدی فرستاده بود و مصاحبه ای که داشت جلسه داشتیم. هیئت مدیره متفق القول مخالفت خود را نسبت به فسخ اعلام کردند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: آقای گل‌محمدی کما فی السابق کارش را به عنوان سرمربی ادامه می‌دهد و مستحکم ‌تز از قبل خواهد بود. یکی از درخواست های سرمربی پرداخت دیرکرد آپشن‌های تیم است. حتما می‌دانید که چند بازیکن تیم به جز آپشن‌های قهرمانی آپشن های دیگری هم دارند که قرار شد هیات مدیره منابع مالی را مشخص کند.

وی تصریح کرد: ما روز پنجشنبه درخواستی از سازمان خصوصی سازی داشتیم که اجازه بدهند یک نشست فوق العاده داشته باشیم که با موافقت آنها مقرر شد امشب نشستی داشته باشیم تا از منابعی که داریم بهره ببریم تا گوشه‌ای از آپنش‌ها پرداخت شود و بازیکنان و کادر فنی از آن بهره ببرند.

وی افزود: گل‌محمدی درخواستی داشته در مورد دیرکرد آپشن‌های قرارداد اعضای تیم که درخواست به حق بازیکنان تیم هم است. سوای آپشن‌های قهرمانی، قراردادها آپشن‌های دیگری هم داشت که محقق نشده بود. هیئت مذیره بر آن شد تا هر چه زودتر سعی بر مشخص شدن منابع مالی کند. ماز روز پنج‌شنبه درخواستی از سازمان خصوصی‌سازی داشتیم که اجازه دهند جلسه فوق‌العاده‌ای گذاشته شود که با موافقیت آنها قرار شد جلسه‌ای را امشب داشته باشیم تا بتوانیم از منایعی که داریم بهره ببریم. بتوانیم گوشه‌ای از این آپشن ها را بدهیم و این بچه‌ها و حتی گل‌محمدی بتوانند از آن بهره ببرند. 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در واکنش به اینکه گل‌محمدی گفته بوده چندین بار اخطار داده بوده و توجهی به این اخطارها نشده بوده، تأکید کرد: گل‌محمدی چند باری با من صحبت کرد و ترتیب اثر یعنی اینکه منابع مالی موجود باشد تا بتوانیم تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله پیراهن است. مابقی جاها کارگروه اقتصادی بسیار خوبی داریم ولی در پی این هستند راه‌هایی را جست‌وجو کنند که بتوانیم از آن بسترها برای تأمین مالی‌مان بهره ببریم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گل‌محمدی گفته به دلیل عدم تمدید در تمرینات شرکت نکرده، تأکید کرد: این مسائل همه شایعه است که دشمنی می‌کنند. تیم‌هایی که با ما مخالف هستند دنبال این هستند که فضا و حاشیه‌های خودشان را پوشش دهند. مربی بزرگی مثل گل‌محمدی به نظر شما دنبال تمدید قرارداد است؟! یک تیم را به من نشان دهید که در هفته چهارم برای سال آینده دنبال تمدید باشد. وقتی پرسپولیس این همه قهرمانی به دست آورد آرامش این تیم را برنمی‌تابند و دنبال حاشیه‌سازی هستند. بعضی از رقبا وقتی برای تیم ما حاشیه درست شود از تیم آنها خبری بیرون نمی‌آید و حاشیه‌ای ندارند. الان 16 تیم لیگ برتری و چند تیم لیگ یکی داریم آیا در  یک تیم می‌بینید که کسی در پی بحث تمدید قرارداد باشد. عده‌ زیادی دنبال این می‌گردند که ببینند چیزی پیدا می‌کنند تا حرفی و حاشیه‌ای درست شود.

وی در خصوص اینکه گل‌محمدی گفته افراد اقتصادی که به هیئت مدیره پرسپولیس آمده‌اند کارایی خاصی ندارند، عنوان کرد: برای اینکه بستر اقتصادی درست کرده و درآمدزایی کنیم باید زمان داشته باشیم. یک درخت هم اگر بخواهد میوه دهد به دو تا سه سال زمان نیاز دارد. این جوری نیست که الان بیاید رنگ بزنی و رنگ سفید را قرمز کنی، برای درآمدهای پایدار ما باید دنبال ره‌های مختلفی برویم تا این درآمدها را داشته باشیم. این بیشتر باید مسئولین ذی‌ربط فکرش را بکنند که ما چگونه درآمد پایدار داشته باشیم. فرق ما با تیم‌های دیگر این است که یکی تیمی 20، 30، 40 میلیون هوادار دارد و نشاط اجتماعی را برای آن جامعه فراهم می‌کند، بالطبع باید مسئولان سیستماتیک و مسئولان مملکتی درآمدهای پایداری را برایش در نظر بگیرند. گرفتارتر از ما استقلال، آنها وضع‌شان گرفتارتر از ماست که مدیرانش مکرراً این شرایط را نقد کرده‌اند. همه می‌دانند که این نوع درآمد به گونه‌ای نیست که ما از فضایی که در اختیارمان است بهره ببریم. باید حتماً درآمدهای پایداری تعریف شود. ضمن اینکه یک کارگروه بسیار بسیار مبرز و خوبی داریم که این‌ها طرح‌های بسیار خوبی دادند ولی برای اینکه عملیاتی شود حداقل 6 ماه یک سال زمان می برد تا بتوانیم از آنها بهره ببریم.

درویش در واکنش به اینکه دیروز گل‌محمدی گفته بود به بازیکنان تیم ناهار ندادند، تصریح کرد: وقتی می‌گوییم از نظر مالی وضعیت بغرنجی داریم و توانایی پرداخت پول ناهار تیم را نداریم چطور انتظار دارند که آپشن‌ها را پرداخت کنیم و درخواست می‌دهند که اگر تا فردا آپشن‌ها را ندهید مشکل به وجود می‌آید؟ ما هم این را می‌گوییم و این موضوع در جهت صحبت‌های ماست. وضعیت اقتصادی در باشگاه خراب است و ما وارث بدهی‌های گذشته بوده‌ایم. برای مثال شاید نزدیک به 100 میلیارد تومان بدهی‌های گذشته را دادیم که اصلاً ربطی به ما نداشت و در صورت‌های مالی ما نبود، ننوشته بودند هم برای 10 سال گذشته بود، رفته بودند حکم گرفته بودند و حساب‌های ما خالی شده بود. اگر این بدهی‌ها نبود شاید ما مشکلی نداشتیم و کل آپشن‌هایی که ما بدهکار هستیم شاید 60 تا 70 میلیارد باشد. در حال حاضر فضایی را می‌خواهیم آماده کنیم تا پولی را فراهم کنیم و قسمتی از آپشن‌ها را بدهیم تا تیم پس از بازی با پیکان برای لیگ قهرمانان آسیا آماده شود.

وی در مورد اینکه گل‌محمدی از این ناراحت بوده که به نوتیس‌های وی توجهی نشده است، عنوان کرد: من خودم با او صحبت کردم، چند روز پیش هم بعد از نوتیس اول او به دفتر من آمد و صحبت کردیم. او منظورش این است که چرا عملیاتی نشده است. ما به او گفتیم نامه دادی و ما باید آپشن‌ها را پرداخت کنیم، اما به او متذکر شدیم که یک زمانی باشگاه پول دارد و اهم و فی‌الاهم می‌کند، در صورتی که در پاشگاه پولی نبوده تا بتوانیم آپشن‌ها را پرداخت کنیم و در این شرایط کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم و باید یک فرصتی داده می‌شد تا این منابع مالی تأمین و آپشن‌ها پرداخت شود.

درویش در خصوص اینکه ظاهرا سازمان بازرسی مدعی شده یا باید به بازیکنان پاداش پرداخت شود و یا آپشن گفت: جرائمی فصل گذشته برای تیم در نظر گرفته بودم که همه اعضا موافقت کردند که این جرائم بخشیده شود. البته گفته بودند که وقتی یک تیم این همه آپشن دارد بابت برد نباید پاداش داد هر چند مبلغ آن برای هر نفر آنقدرها هم زیاد نیست.

وی در خصوص اینکه گل‌محمدی مدعی شده رقم قرارداد ایرانسل مثل قرارداد 3 سال قبل شرکت آتیه داد پرداز است گفت: ایشان زیاد مطلع نیستند چون بنده خدا این مسائل را نمی‌داند. این حرف‌های فضای مجازی و رسانه‌ای است که احتما او خوانده، اتفاقا من هم این مطلب را خواندم.  اولا شرکتی که آمده بود برای کل فضاهای تبلیغاتی که در اختیار پرسپولیس بود همه را در اختیار گرفت. از فضای مجازی گرفته تا لباس و بلیت فروشی. در آمد ما نسبت به آن زمان خیلی بیشتر است ضمن آنکه همان شرکت بعد با 70 میلیارد بدهی قراردادش را فسخ کرد و رفت. سال بعد یک مدیری اعلام کرد من 600 میلیارد تومان قرارداد آوردم.

مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: ما که آمدیم 15 میلیارد تومان گرفتیم. برای همین تا عملیاتی شدن فاصله زیاد است. خیلی از شرکت‌هایی که قبلا می‌آمدند کمتر شده و مبالغ آنها پایین تر آمده است. ان شاالله با رونق گرفتن بازار اقتصادی،اسپانسرها هم وارد گود خواهند شد.

درویش در خصوص اینکه شایعه شده بود پرسپولیس با چند گزینه آلمانی برای سرمربیگری این تیم وارد مذاکره شده بود گفت: بساط شایعه پهن است و آنهایی که دشمنی دارند آرامش پرسپولیس را بر نمی‌تابند. آنها به دنبال این هستند که با این حواشی کاری کنند که صدای حواشی دیگر تیم‌ها در نیاید. این یک ترفند رسانه ای است که برخی از رقبا برای آنکه صدای خودشان شنیده نشود بهتر است برای تیم های دیگر شایعه درست کنند.

وی در خصوص اینکه شایعه شده یک نهاد می‌خواهد بود گل‌محمدی از پرسپولیس کنار گذاشته شود گفت: مگر نهاد می‌تواند در کار مربیگری دخالت کند؟ فدراسیون فوتبال که بعید است در این کار دخالت کند، نهاد امنیتی هم کار امنیتی می‌کند. این ها همه شایعه است.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص اینکه هواداران این تیم معتقدند که اتفاقی که برای کریم باقری رخ داد نباید برای گل‌محمدی تکرار شود عنوان کرد: آقای باقری خودش تمایل آنچنانی به ادامه کار نداشت و الان هم می‌بینید که با تیمی کار نمی‌کند. او دوست داشت دنبال کارهای اقتصادی برود. این حرف‌ها به درد فضای مجازی و فالوور و این مسائل می‌خورد وگرنه هیچکدام واقعی نیست.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه با احساسات هواداران پرسپولیس بازی نشده است، گفت: این موضوعی که گفته می‌شود من و اعضای هیئت مدیره باید جوابگو باشیم. بازیکن و مربی آمده با درآمدی که برای خود متصور بود هزینه‌هایی را تراشیده، حالا تعهدات زیادی برای او پیش آمده و نتوانسته این تعهدات را انجام دهد. گل‌محمدی چند روز پیش می‌گفت همین پولی که طلبکار هستم شما در یک حسابی بگذارید چند نفر از اطرفیان‌مان که به پول نیاز دارند شما ناظر باشید و پول را به آنها بدهید. متأسفانه مشکلات اقتصادی جامع فراگیر است؛ آن کسی که درآمد کمی دارد به اندازه درآمدش برایش مشکل ایجاد می‌شود آن کسی هم که درامدش بهتر است عملیاتی نشدن درآمدش باعث می‌شود تا مشکلاتی را داشته باشد.

وی در واکنش به اینکه آپشن‌های بازیکنان میلیاردی است، تصریح کرد: آپشن‌ها به فراخور قراردادهاست و هرچقدر قرارداد باشد چنددرصدش آپشن است البته اگر محقق شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه چقدر پول در حساب بانکی این باشگاه است، تأکید کرد: در حال حاضر در حساب باشگاه هیچ پولی نیست و منتظر هستیم تا جلسه‌ای با سازمان خصوصی‌سازی برگزار کنیم تا از بخشی منابع‌مان استفاده کنیم. یک قراردادی هم با ایرانسل داریم و قرارداد ما با آنها هم زمانی است، یعنی اینکه هفته چندم بگذرد پرداختی خواهند داشت. بانک شهر هم همیشه به ما محبت داشته است و یکسری تعهدات ما به آنها داریم و بانک شهر باید یک مقدار بیشتر با ما راه بیایند تا مشکلات‌مان را مرتفع کنیم.

وی درباره اینکه به گفته گل‌محمدی باشگاه پرسپولیس از برند خود بهتر می‌تواند استفاده کند، گفت: بین طرح یا عملیاتی کردن موضوع خیلی فاصله است. ما یک کمیته اقتصادی داریم که همه‌شان نخبگان اقتصادی هستند، من از روزی که آمدم با خودم آورده‌ام. روزی که آمدیم خیلی طرح‌های خوبی متصور بودند و وقتی وارد عملیات کاری شدیم دیدیم که این‌طور نیست.  از برند باشگاه می‌توان بهتر استفاده کرد ولی در ایران هنوز جایی اتفاق نیفتاده است.


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: فکر نمی‌کنم در ایران باشگاهی مثل پرسپولیس از پیراهنش حدود 200 میلیارد تومان درآمدزایی کرده باشد. اگر فضاهای دیگری در اختیار داشته باشیم یقینا درآمدزایی بیشتری خواهیم داشت. الان چند طرح در دست داریم تا درآمدهای دیگری داشته باشیم. پرسپولیس مثل باشگاه‌های خصولتی نیست که تامین شوند، باشگاه ما صددرصد آن تقریبا دولتی است یک ریال بودجه دولتی برای آن ممنوع است. پرسپولیس و استقلال شاید 40-50 میلیون هوادار دارند، مسئولان امر یک نقش مسئولیت اجتماعی در قبال این دو تیم دارند. پرسپولیس وقتی قهرمان می‌شود و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق می‌کند چه چیزی از این موضوع گیرش می‌آید و چه هزینه‌ای برایش انجام می‌شود.

درویش در خصوص غیبت بازیکنان تیم در تمرینات یادآور شد: بازیکنان می‌خواستند این موضوع را برسانند که اگر تمرین می‌کنیم صدای‌مان را بشنوید و تا چه زمانی منتظر پرداخت طلب‌مان باشیم. از قبل دنبال این موضوع بودیم و شاید منظورشان این بود که سازمان‌های ذی‌ربط هم صدای آنها را بشنوند تا به فریاد ما برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته