دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کفاشیان: ضربه بزرگی بر پیکره مسابقات کبدی وارد شد/ تیم امید را فدای لیگ برتر نکنیم

کفاشیان: ضربه بزرگی بر پیکره مسابقات کبدی وارد شد  تیم امید را فدای لیگ برتر نکنیم
دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک گفت: ایرادهای سیستمی را برای تیم امید برطرف کنیم و این تیم را فدای لیگ برتر نکنیم.
کد خبر : 872329

مهدی حسینی - علی کفاشیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو که با تنزل جایگاه و کاهش مدال همراه شد، اظهار کرد: از محاسن کارون اعزامی ایران این بود که یک سری رشته‌ها بعد از سال‌ها تمرین و با وجود کمبود امکانات خود را نشان دادند. در رشته‌های شطرنج و سنگنوردی طلا گرفتیم، در ژیمناستیک، اسکیت و تنیس روی میز هم مدال گرفتیم. پس می‌توانیم در رشته‌های جدیدی صاحب مدال شویم و با سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر در رشته‌هایی می‌توانیم صاحب مدال شویم که در گذشته حرفی برای گفتن نداشتیم.

روی چند رشته اتکا نکنیم

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین اشتباه این است که در اعزام به مسابقات المپیک و بازی‌های آسیایی به چهار تا پنج رشته ورزشی اتکا کنیم. اگر عملکرد در آن رشته‌ها خوب نباشد کل عملکرد کاروان زیر سؤال می‌رود و نتایج دور از انتظار خواهد بود. کشورهای اول تا سوم در المپیک و بازی‌های آسیایی روی چند رشته تمرکز نمی‌کنند بلکه در تمامی رشته‌ها به خصوص رشته‌هایی که در آن مدال بیشتر توزیع می‌شود تمرکز می‌کنند. در رشته دوومیدانی که در مجموع بانوان و آقایان ۴۸ ماده داریم ما تنها در پرتاب دیسک صاحب طلا و نقره شدیم و در دیگر ماده‌ها به موفقیتی نرسیدیم. پس نیاز به توجه بسیار بیشتری به این رشته داریم و البته رشته‌هایی مانند شنا و ژیمناستیک هم باید با توجه بیشتری دنبال شوند. ما نیاز داریم تا بدنه ورزش کشور را قوی کنیم و با توجه به استعدادهایی که داریم حمایت لازم را از ورزشکاران داشته باشیم تا در زمینه مدال‌آوری به نتایج بهتری برسیم. 

برای المپیک بودجه بهتری تخصیص یابد

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک در خصوص نگرانی‌ها در مورد اینکه کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس که تابستان سال آینده برگزار می‌شود به موفقیتی نرسد، تصریح کرد: چون فرصت زیادی باقی نمانده نمی‌توانیم کار خاصی کنیم جز اینکه نیروهایی را که داریم تقویت کنیم. باید بودجه بهتری نسبت به گذشته به فدراسیون‌های اعزامی تخصیص یابد و این اتفاق در زمان مناسب باشد تا اردوها و مسابقاتی که برای بالا بردن سطح کیفی ورزشکاران نیاز داریم به بهترین شکل انجام شود. ممارست در تمرین و در فضای مسابقه قرار گرفتن باعث می‌شود تا سطح آمادگی ورزشکاران ما بالاتر رود و آمادگی لازم را برای رقابت با حریفان داشته باشند. 

مسئولیت تیم امید با فدراسیون فوتبال است

وی در خصوص ناکامی تیم ملی امید در کسب مدال و حذف برابر هنگ‌کنگ عنوان کرد: مسئولیت تیم امید صفر تا صد با فدراسیون فوتبال است و کمیته ملی المپیک در بازی‌های آسیایی تنها هزینه‌های این تیم را پرداخت می‌کند. برای دیگر رشته‌های ورزشی نیز کمیته به همین شکل رفتار می کند. اینکه تیم امید سالیان زیادی است که به المپیک نرفته و پنج دوره شده در بازی‌های آسیایی مدال نمی‌گیرد، به عملکردی که نسبت به این تیم در ادوار مختلف اجرا شده باز می‌گردد. تیم امید صددرصد در اختیار فدراسیون فوتبال است ولی کمتر به این تیم بها داده شده و بازیکنان کمتر در اختیار سرمربی قرار می‌گیرند. ضمن اینکه سرمربی دیر انتخاب شده است. آنچه نیاز تیم‌های پایه به‌خصوص امید بوده توجه و بها دادن بیشتر به این تیم است.

بماند///کفاشیان: بدنه ورزش کشور را قوی کنیم/ تیم امید را فدای لیگ برتر نکنیم

از تکرار اشتباهات گذشته بپرهیزیم

کفاشیان در مورد اینکه مقصران ناکامی تیم ملی امید را باید در کجا جست‌وجو کرد، تأکید کرد: مسائل زیاد است و در دو دوره که رئیس فدراسیون فوتبال بودم هم چنین مسائلی وجود داشت. مشکل ساختاری برای تیم‌های پایه داریم. بالاخره باید الگوبرداری درستی از کسانی که موفق بودند انجام شود. اهمیت بیشتر به تیم امید و دیگر تیم‌های پایه عملاً این تیم را در وضعیت بهتری قرار می‌دهد. این قدر تیم امید را فدای لیگ برتر نکنیم و مدیران تصمیم‌گیری درستی انجام دهند. سیستم جوری رقم خورده که تیم امید نمی‌تواند در بازی‌های آسیایی موفق باشد و به بازی‌های المپیک صعود کند. نباید مقصریابی کنیم بلکه باید ایرادهای سیستم را حل کنیم و از تکرار اشتباهات گذشته بپرهیزیم. 

ضربه بزرگی بر پیکره مسابقات کبدی وارد شد

دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک در مورد اینکه تیم کبدی کشورمان در حضور عباس اورسجی رئیس فدراسیون ایران و کنفدراسیون آسیا مدال طلا را با ناداوری به هند داد و نقره گرفت، تصریح کرد: در این زمینه تصمیم نهایی را داوران گرفتند و وقتی تیم هند حاضر به ادامه بازی نشد، نشان دهنده ضعف برگزارکنندگان مسابقه بود. اینکه داوران مسابقه اجازه دادند تا تیم هند نظرات خود را اعمال کنند ضربه بزرگی بر پیکره مسابقات کبدی وارد شد و عملاً آینده این ورزش به خطر افتاد چون تیمی که مستحق پیروزی بود به حقش نرسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته