دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1402 - 20:17

مسابقات ملی بتن آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی

مسابقات ملی بتن آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات ملی بتن، آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی است و می‌تواند فضای گفت‌‌وگوی خوبی ایجاد کند. 
کد خبر : 870399

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد حسن‌پور در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان اظهار کرد: دانشجویان، دانش‌آموزان و پژوهشگران شرکت کننده در این رقابت علمی – تخصصی باید قدر این فرصت را به عنوان یک فرصت و رویداد فناورانه بدانند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد بیان کرد: داوران و اساتید حاضر در این دوره از مسابقات ملی بتن، در واقع نخبگانی در این عرصه هستند که اثربخشی محسوسی داشته و دارند.

وی ادامه داد: البته هر چند داشتن استعداد و امکانات و بهره‌گیری هوشمندانه از آن‌ها به عنوان مولفه شناخت نخبه است، اما در ویراستاری معنای جدید نخبه، کسی که اثرگذاری مثبت و موثری در زمینه فعالیت خود در جامعه داشته باشد، نخبه تلقی می‌شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اصلی‌ترین موضوعی که به عنوان یک فرصت بعد از نخبگی ایجاد می‌شود، ایده‌ها در قالب پروژه و طرح ملی به ظهور و بروز خواهند رسید.

حسن‌پور افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه باید یک فرآینده را از ایده تا فناوری مشق کنند که در این مسیر مورد حمایت و پشتیبانی باشگاه قرار خواهند گرفت.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات ملی بتن، آزمایشگاهی برای حل مسائل تخصصی است و می‌تواند فضای گفت‌‌وگوی خوبی ایجاد کند. 

براساس این گزارش بیست و یکمین دوره مسابقات ملی بتن روز پنجشنبه با حضور ۳۰۰ نفر شرکت کننده در قالب ۲۳۰ تیم از ۲۵ استان کشور در ۱۱ محور آغاز شده و مسابقات یک روزه خواهد بود. بتن سبک، اسلامپ معین، بتن پرمقاومت، تیر سبک خمشی، بشقاب پرنده بتنی، پایان‌نامه و رساله‌های برتر، چالش‌ها و راه‌حل‌های بتنی، سازه محافظ تخم‌مرغ، هنر- خلاقیت و دست‌ساز‌های بتنی، طراحی نما با ابتکارات بتنی (ضلع ورودی ساختمان) و نیز مدل‌سازی سازه بتنی (طراحی سازه بیمارستان در مناطق زلزله‌خیز) محور‌های اصلی مسابقه است.

کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه دستاورد‌های بتنی، مدیریت استاندارد ملی و بتن و نیز ایده‌های بتنی با چاپگر‌های سه بعدی بخش‌های جانبی مسابقه در نظر گرفته شده است.

بتن بازیافتی، مبلمان شهری، سقف‌های بتنی، روسازی‌های بتنی، ساختمان‌های سبک، بتن سبز و محیط زیست، مدیریت هزینه و ساخت، کف‌پوش‌ها و جداول بتنی، بتن‌های خود ترمیم شونده، بتن و ساخت و ساز‌های هوشمند و نیز فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان هم محور‌های بخش ایده‌آرا این مسابقه ملی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته