دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوشیار نباشیم، دشمن در فضای مجازی اهداف شوم خود را عملیاتی می‌کند

هوشیار نباشیم، دشمن در فضای مجازی اهداف شوم خود را عملیاتی می‌کند
فرمانده سپاه ناحیه آذرشهر گفت: اگر هوشیار نباشیم؛ دشمن در فضای مجازی با فضاسازی و تبلیغات‌ هدف‌دار نیت سوء و شوم خود را عملیاتی می‌کند.
کد خبر : 870378

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خلیل شریفی فرمانده سپاه ناحیه آذرشهر در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی آذرشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و ادای احترام به خانواده‌های محترم شهدا، گفت: امروز به برکت خون شهدا هرگونه تهدید نظامی و یا امکان عملیات نظامی دشمنان علیه کشورمان عملاً صفر و غیرممکن است و دشمنان جرأت و جسارت حمله نظامی به کشورمان را ندارند، ولی با جنگی خیلی خطرناک‌تر از جنگ نظامی در کشور مواجه هستیم که هدف این جنگ شناختی و ترکیبی، تخریب اعتقادات و ارزش‌های فرزندان و جوانان عزیزمان و تزلزل بنیان مستحکم خانواده‌ها است؛ چراکه بدون خونریزی، دشمن در درون خانواده‌ها و خانه‌ها حضور دارد و اگر دقت نکنیم یا راه و روش دشمن را نشناسیم، خسارت بسیار سنگین‌تری را متحمل خواهیم بود.

شریفی عنوان کرد: نظام اسلامی و انقلاب به راحتی به دست ما نرسیده و جنگ تحمیلی به مملکت و کشور هزینه‌های بسیار گزافی تحمیل کرده است؛ البته منظور صرفاً هزینه مالی نیست. در این کشور خانواده‌هایی هستند که حتی هشت یا نه شهید از عزیزانشان را تقدیم کرده اند. ما باید هر لحظه به یاد اهداف والای شهدای عالی مقام باشیم. 

وی با بیان این‌که اگر هوشیار نباشیم؛ دشمن در فضای مجازی با فضاسازی و تبلیغات‌ هدف‌دار نیت سوء و شوم خود را عملیاتی می‌کند و با اشاره جمله زیبای سردار رشید و شهید اسلام و مدافع حرم حججی: «جنگ نرم خیلی خطرناک‌تر و سخت‌تر از جنگ نظامی است و جنگ نرم مرد می‌خواهد» ادامه داد: کشور به کمک‌های فکری و فرهنگی شما اساتید و دانشجویان و سرمایه‌های علمی کشور نیاز دارد تا با علم و دانش شما افسران و سربازان جنگ نرم پیروز این میدان باشیم و برکات علم و معرفت شما می‌تواند نتیجه این جنگ را به نفع ایران اسلامی پیش ببرد.

فرمانده سپاه ناحیه آذرشهر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر همیشه به صورت ثابت در صحنه بوده و حضوری فعال داشته و دارد من به نوبه خودم از تمامی دانشجویان دفتر بسیج، همکاران و رئیس دانشگاه قدردانی می‌کنم.

 داود ابراهیم‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذرشهر هم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان در ایام دفاع مقدس بیان کرد: به ماندگاری ایثارگری و رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس افتخار می‌کنیم و مفتخریم در عصری از تاریخ زندگی می‌کنیم که مقارن و همزمان با دلاوری دلیر مردانی از فرزندان این سرزمین است که به جرأت می‌توان گفت این میزان از خودگذشتگی و ایثار در تاریخ این کشور بی‌سابقه است. با از خودگذشتگی، جانفشانی و ایثارگری آنان به‌رغم حمایت‌های همه جانبه قدرت‌های غرب و شرق و پشتیبانی از صدام ملعون، نتوانستند یک وجب از خاک این کشور را به یغما ببرند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذرشهر افزود: برکسی پوشیده نیست و کسانی که تاریخ مطالعه کرده‌اند به خوبی می‌دانند که در طول ادوار مختلف تاریخ، جنگ‌های متعددی بر این سرزمین تحمیل شده و در تعدادی از این جنگ‌ها، بخش‌هایی از خاک کشور مورد تصرف دشمنان قرار گرفته است طوری که از دوره صفویه تا قبل از انقلاب اسلامی، نوزده بار خاک این سرزمین مورد تجزیه دشمنان قرار گرفته و بخش‌های وسیع و مهمی از خاک ایران جدا شده اند، ولی در طول دفاع مقدس ایرانیان خون داده اند و جان بهترین جوانان این مرز بوم را تقدیم دفاع از خاک و ناموس وطن کرده و عقب نشینی نکرده و اجازه جداشدن یک وجب از خاک این سرزمین توسط دشمن را نداده اند و ملت شریف ایران، یکپارچگی سرزمینی امروز و آرامش موجود را مدیون شهیدانی هستند که نامشان در همیشه تاریخ جاودانه خواهد ماند.

در پایان مراسم از دو نفر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر  (سید مرتضی رسولی که مقام دوم را در مسابقات استانی دعاخوانی و مهدی صفرزاده که مقام دوم را در مسابقات کشوری حفظ کل قرآن کریم کسب کرده‌اند) با اهدای لوح سپاس، تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته