دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 شهريور 1402 - 09:30

افزایش ضریب اشتغال دانشجویان در مهارت‌آموزی همراه با تحصیل

افزایش ضریب اشتغال دانشجویان در مهارت‌آموزی همراه با تحصیل
سرپرست دانشگاه آزاد آذربایجان غربی گفت: مهارت‌آموزی همراه با تحصیل دانشجویان به افزایش ضریب اشتغال آنان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌انجامد.
کد خبر : 868755

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشجویان رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اظهار کرد: دانشجویان رشته‌های مختلف با مهارت‌آموزی و قرارگرفتن در محیط‌های شغلی، آینده شغلی خود را تضمین می‌کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت و تغییر سبک زندگی، مسائل حقوقی در جوامع معاصر بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و نیاز‌های مطرح شده متراکم‌تر و بیشتر بوده؛ زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیلانی که در دوران دانشجویی مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اند قابل دسترسی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه دانش و معنویت دو بال پرواز انسان برای رسیدن به قله‌های موفقیت هستند، عنوان کرد: دانشگاه محیط مقدسی بوده که بسترساز رشد، شکوفایی جوانان و دانشجویان است و زمینه دست‌یابی آنان به اهدافشان را مهیا می‌کند.

ولیلو گفت: رشته حقوق، یکی از رشته‌های پرطرفدار در علوم انسانی بوده، زمینه‌های شغلی مناسبی برای تحصیل‌کنندگان این رشته وجود دارد و دامنه گرایش‌های این رشته نیز در همه روابط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گسترده است.دانش‌آموختگان این رشته می‌توانند به صورت حرفه‌ای در حوزه‌های حقوقی، قضاوت، وکالت و امور حقوقی ادارات و نهاد‌ها فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در زیرگروه علوم انسانی بی‌تردید می‌توان رشته حقوق را از برجسته‌ترین و پرطرفدارترین رشته گرایش‌های تحصیلی در ایران دانست، مطرح کرد: ضروری است دانشجویان با مطالعات جنبی و میدانی حول رشته تخصصی حقوق، خود را در زمینه تولید دانش حقوقی و تجارب قضائی تقویت کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه دانش‌آموختگانی را به جامعه معرفی کرده که برخی از آنان در مصادر تصمیم‌گیری قضائی هستند و جمع قابل ملاحظه‌ای در کسوت قاضی، وکیل، سردفتر، مدیر حقوقی سازمان‌ها، مشاور حقوقی و سایر مشاغل مرتبط خدمت می‌کنند که این مهم، جایگاه علمی این واحد دانشگاهی را تبیین می‌کند.

ولیلو اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی حقوق می‌توانند در مقاطع کارشناسی ارشد گرایش حقوق خصوصی، بین‌الملل، جزا و جرم‌شناسی، عمومی و تجاری و اقتصاد بین‌الملل و مقطع دکتری گرایش حقوق خصوصی ادامه تحصیل دهند.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان حقوق دانشگاه آزاد اسلامی نمایندگان حقوقی این دانشگاه در سطح جامعه هستند، ابراز امیداوری کرد که این فارغ‌التحصیلان نمایندگان شایسته‌ای در سطح جامعه باشند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره بر تفاوت حقوقدانان ایران اسلامی با حقوقدانان غربی عنوان کرد: قوانین غربی‌ها صرفاً برای جامعه مادی تنظیم شده؛ اما قوانین ما بر اساس اسلام و قرآن بوده و غیرمادی است در واقع قوانین غربی تضعیف ارزش‌های انسانی و تقویت ارزش‌های مادی بوده؛ اما قوانین اسلامی در حال گام برداشتن به تقویت و استحکام ارزش‌های انسانی است. امیدواریم زمانی برسد تا هر ایرانی همه امور حقوقی و اداری خود را در حضور یک وکیل انجام داده و از این طریق آسیب‌های حقوقی موجود در جامعه نیز به حداقل برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته