دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1402 - 14:28

وزیر خارجه آلمان: جای اوکراین در اتحادیه اروپاست

وزیر خارجه آلمان: جای اوکراین در اتحادیه اروپاست
وزیر خارجه آلمان که در سفری از پیش اعلام نشده به کی‌یف رفته است، مدعی شد که اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا از حمایت برلین برخوردار است.
کد خبر : 867616

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در جریان سفر از پیش اعلام‌نشده خود به کی‌یف گفت: اوکراین می‌تواند بر حمایت و درک ما از لزوم گسترش اتحادیه اروپا به عنوان یکی از پیامدهای ژئوپلیتیک جنگ روسیه، تکیه کند.

وزیر امور خارجه آلمان ادامه داد: اوکراین اکنون وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا را دارد و در حال برنامه‌ریزی برای تصمیم‌گیری درباره آغاز مذاکرات الحاق آن به این اتحادیه هستیم.

وی دستاوردهای اوکراین در اصلاحات قضائی را چشمگیر ارزیابی و تاکید کرد: اما تا اجرای قانون ضد الیگارشی و مبارزه با فساد هنوز راه زیادی در پیش است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ( اسفند ۱۴۰۰)، این چهارمین سفر بربوک به کی‌یف است.

آلمان دوم شهریور ماه بسته تسلیحاتی جدیدی در اختیار اوکراین قرار داد که بخشی از آن شامل موشک‌های سامانه دفاعی پاتریوت، پهپادهای شناسایی و ده‌ها میلیون گلوله است.

مجموع کمک‌های تسلیحاتی و امنیتی آلمان به اوکراین در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۱۷ میلیارد دلار بود و در سال جاری میلادی به ۵.۸۵ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته