دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1401 - 10:24
پوتین:

بعد از ۸۰ سال دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفته‌ایم

بعد از ۸۰ سال دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفته‌ایم
رئیس‌جمهور روسیه، در مراسم یادبود جنگ جهانی دوم که در شهر ولگوگراد، برگزار شد، درباره ارسال تانک‌های لئوپارد۲ آلمان به اوکراین گفت: بعد از ۸۰ سال دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفته‌ایم.
کد خبر : 829982
به گزارش خبرگزاری آنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، در مراسم یادبود جنگ جهانی دوم که در شهر ولگوگراد، استالینگراد سابق برگزار شد، تحویل تانک‌های لئوپارد۲ آلمان به اوکراین را با حمله آلمان نازی به روسیه مقایسه کرد و گفت: بعد از ۸۰ سال دوباره مقابل تانک‌های آلمانی قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: باورکردنی نیست؛ اما حقیقت دارد.

پوتین همچنین تلویحا اوکراین و کشورهای غربی را تهدید کرد که ممکن است در واکنش به ارسال تسلیحات سنگین غرب به اوکراین، مسکو به استفاده از سلاح‌های متعارف بسنده نکند.

وی در این باره گفت: به نظر می‌رسد کسانی که به دنبال شکست روسیه در میدان نبرد هستند متوجه این نیستند که جنگ مدرن با روسیه بسیار متفاوت خواهد بود. ما تانک به مرزهایمان با آنها گسیل نکردیم؛ اما آنها باید بدانند که ما توانایی پاسخگویی داریم و این توانایی محدود به استفاده از تسلیحات زرهی سنگین نیست.

رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: اکنون، متاسفانه، ما یک بار دیگر شاهد این هستیم که ایدئولوژی نازیسم، در شکل و شمایل مدرن خود، با مرامنامه جدید خود، دوباره مستقیما امنیت کشور ما را تهدید می‌کند. دوباره و دوباره ما باید پرخاشگری جمعی غرب را دفع کنیم.

در نبرد معروف استالینگراد در جنگ جهانی دوم، ۹۱ هزار نیروی نظامی آلمان نازی به اسارت شوروی درآمدند.

آلمان یکی از چندین کشور غربی است که به‌منظور حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، به کی‌اف تانک ارسال کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب