دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1402 - 15:24

سفر «بایدن» به ویتنام/ شرکت‌های فناوری و تولید تراشه هم دعوتند

سفر «بایدن» به ویتنام  شرکت‌های فناوری و تولید تراشه هم دعوتند
ایالات متحده به عنوان بخشی از راهبرد کلانتر واشینگتن برای کاهش خطر اتکا به چین، به دنبال ارتقای نقش جهانی ویتنام در بخش‌های مختلف صنعت ریزتراشه است.
کد خبر : 867237

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع آگاه به خبرگزاری «رویترز» گفته‌اند که همزمان با سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به ویتنام، نمایندگان شرکت‌های آمریکایی فعال در عرصه‌‌های دیجیتال و تولید نیمه‌هادی‌ها هم در نشست تجاری که روز دوشنبه در هانوی برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

این نشست تجاری که برنامه‌ریزی برای برگزاری آن در جریان است، تأییدی بر طرح ایالات متحده برای ارتقای نقش ویتنام در بخش‌های مختلف صنعت ریزتراشه به عنوان بخشی از راهبرد کلانتر واشینگتن برای کاهش خطر اتکا به چین ازجمله در سیاست اعمال محدودیت‌های تجاری و تنش‌ها پیرامون تایوان است.

آنگونه که از گزارش‌ها برمی‌آید،‌ مدیران ارشد گوگل، اینتل، آمکور، مارول،‌ گلوبال فاندریز و بوئینگ ازجمله افراد دعوت‌شده به نشست تجاری هانوی هستند.

انتظار می‌رود که در جریان سفر بایدن به هانوی که برای روزهای یکشنبه و دوشنبه تدارک دیده شده است، نیمه‌هادی‌ها (نیمه‌رساناها)‌ ازجمله مهمترین مسائلی باشد که در دستورکار دیدارهای رسمی قرار می‌گیرد.

برخی از شرکت‌های فناوری آمریکا ازجمله اینتل و آمکور از قبل سرمایه‌گذاری در ویتنام را آغاز کرده‌اند.

به گفته مقام‌های آمریکایی، طراحی و مونتاژ ازجمله بخش‌هایی از صنعت ریزتراشه هستند که ویتنام در آنها رشد چشمگیری خواهد داشت.

عرصه هوش مصنوعی نیز از دیگر بخش‌هایی است که دو کشور قصد همکاری در آن را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته