دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1402 - 09:31

رئیس جمهور چین بر همکاری کشور‌های عضو شانگهای برای توسعه اقتصادی و ثبات جهانی تاکید کرد

رئیس جمهور چین بر همکاری کشور‌های عضو شانگهای برای توسعه اقتصادی و ثبات جهانی تاکید کرد
رئیس جمهور چین خطاب به وزرای دادگستری کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، از آمادگی پکن برای ارتقای توسعه اقتصادی با کیفیت بالا از طریق حاکمیت قانون سخن گفت.
کد خبر : 866915

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شینهوا، «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین در پیامی خطاب به دهمین نشست وزیران دادگستری سازمان همکاری شانگهای (SCO) گفت که پکن آماده همکاری با کشورهای عضو برای ارتقای توسعه اقتصادی با کیفیت بالا از طریق حاکمیت قانون، حفظ صلح و ثبات منطقه‌ای و ساختن جامعه‌ای با آینده مشترک برای بشریت است.

وی افزود: از زمان راه اندازی مکانیسم نشست وزیران دادگستری سازمان همکاری شانگهای، کشورهای عضو بی‌وقفه تلاش کردند که عدالت و حاکمیت قانون را در بین دولت‌های عضو ارتقا دهند و پیوسته در مسیر همکاری عملی در بخش خدمات حقوقی حرکت کردند.

شی افزود: آنها همچنین نقش مهمی در حفظ نظام بین‌الملل با هسته اصلی سازمان ملل و نظم بین‌المللی تحت حمایت حقوق بین‌الملل ایفا کرده‌اند.

وی گفت که چین به نقش حاکمیت قانون در تحکیم پایه‌ها، تضمین انتظارات پایدار و ارائه منافع بلندمدت اهمیت زیادی می دهد.

رئیس جمهور چین تصریح کرد: پکن آماده است تا با سایر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در تقویت مبادلات و همکاری در زمینه مباحث قانون و مدیریت قضائی همکاری کند.

دهمین نشست وزیران دادگستری سازمان همکاری شانگهای به میزبانی وزارت دادگستری چین برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته