دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1402 - 14:17

«پوتین» فرمانده معروفش را برکنار کرد

«پوتین» فرمانده معروفش را برکنار کرد
گزارش‌های تأیید نشده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه با برکناری «ژنرال آرماگدون» که بعد از شورش واگنر از انظار عمومی غایب بود، سرپرست جدیدی برای نیرو‌های هوافضای خود منصوب کرده است.
کد خبر : 864782

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری‌های غربی به نقل از خبرگزاری دولتی «ریانووستی» روسیه گزارش داده‌اند که مسکو سرپرست جدیدی برای نیروهای هوافضای خود منصوب کرده که قرار است جای ژنرال «سرگئی سوروویکین» ملقب به «ژنرال آرماگدون» را بگیرد. 

آنگونه که از روایت رسانه‌ها بر می‌آید، در جریان شورش ماه ژوئیه گروه واگنر، سوروویکین که زمانی فرماندهی کل عملیات‌های جنگی روسیه در اوکراین را برعهده داشت، در یک برنامه ویدئویی،‌ با لحنی معذب از «یوگنی پریگوژین» رهبر گروه واگنر می‌خواست که کناره‌گیری کند.

از زمان شورش واگنرها که با میانجیگری بلاروس پایان یافت، در گزارش‌های تأیید نشده، ادعاهایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه سوروویکین به دلیل مشارکت احتمالی در شورش تحت بازجویی و حبس خانگی قرار گرفته است.

اکنون بدون آنکه درستی یا نادرستی آن گمانه‌زنی‌ها مشخص شود، یک منبع آگاه به ریانووستی گفته است که سوروویکین رئیس نیروهای هوافضا از سمت خود برکنار شده و ژنرال «ویکتور افضلوف» رئیس ستاد اصلی نیروی هوایی موقتاً به عنوان فرمانده کل نیروی هوایی فعالیت خواهد کرد. 

سوروویکین اکتبر گذشته مسئول عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین شد اما در ژانویه این نقش به ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه واگذار شد و سوروویکین معاون گراسیموف شد. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در زمان اعلام این خبر، این اقدام را در جهت ارتقای سطح رهبری عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین توصیف کرده بود. 

به تازگی رسانه‌های غربی مدعی شده بودند که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، گراسیموف ۶۷ ساله را از فرماندهی جنگ اوکراین برکنار کرده است. اما ساعاتی بعد از انتشار این خبر، کانال تلگرامی وزارت دفاع روسیه فیلمی از گراسیموف منتشر کرد که در آن گزارشی از آخرین تحولات میدانی جنگ اوکراین را ارائه می‌کرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته