دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1402 - 12:29

«پریگوژین» وارد بلاروس شد

«پریگوژین» وارد بلاروس شد
خبر‌ها حاکی از فرود هواپیمای حامل رئیس گروه «واگنر» در فرودگاهی در بلاروس است.
کد خبر : 854927

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، روزنامه «مسکو تایمز» به نقل از گروه نظارتی «Belaruski Hayun» گزارش داد که هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه شبه‌نظامی «واگنر»، در یک فرودگاه نظامی در بلاروس فرود آمده است.

داده‌های ردیابی پرواز نشان می‌دهد که هواپیمای «امبرائر لجسی ۶۰۰» حامل پریگوژین امروز سه‌شنبه در ساعت ۰۷:۳۷ صبح به وقت محلی در جنوب غربی «مینسک» پایتخت بلاروس فرود آمده است.

این هواپیما دو ساعت قبل از فرود، از یک فرودگاه نظامی در منطقه جنوب «روستوف»، محلی که پریگوژین روز شنبه هفته جاری، شورش کوتاه مدت خود را از آنجا آغاز کرد، به پرواز درآمد.

کرملین اعلام کرده بود که اگر پریگوژین موافقت کند به کشور همسایه روسیه یعنی بلاروس تبعید شود، از تمامی اتهامات جنایی مربوط به «سازماندهی یک شورش مسلحانه» تبرئه خواهد شد.

همزمان با انتشار خبر فرود هواپیمای پریگوژن در مینسک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه واگنر در حال آماده‌شدن برای تحویل تجهیزات سنگین خود به این وزارتخانه است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، روز گذشته اعلام کرد که به رغم شورش، اغلب اعضای گروه واگنر میهن‌پرست هستند و آن‌هایی که در این مناقشه مشارکت نکردند، می‌توانند به ارتش ملحق شوند و یا حتی به بلاروس بروند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته