دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1402 - 12:38

«نهاد خانواده» راهی بازار نشر شد

«نهاد خانواده» راهی بازار نشر شد
کتاب «نهاد خانواده» به قلم دکتر سید عظیم قوام از سوی نشر قدر ولایت منتشر شد.
کد خبر : 862913

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از مسئولیت‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی و وظیفه‌ای که دولت جمهوری اسلامی ایران بر دوش دارد، تلاش جدی و گسترده برای تحکیم و تقویت نهاد خانواده، آن هم مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی می‌باشد. این وظیفه و رسالت اگر به‌خوبی انجام نشود، نمی‌توان توقع داشت در سایر عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... به موفقیت‌های لازم دست پیدا کنیم.

این کتاب، نهاد خانواده را در چهار محور و در قالب چهار فصل مورد بررسی قرار می‌دهد.

در فصل اول مفهوم خانواده و نیز مدل‌های گوناگون آن بررسی شده است. در فصل دوم، نقش نهاد خانواده و کارکرد‌های گوناگون آن در زمینه‌های عاطفی و روانی، اخلاقی، تربیتی و زیستی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل سوم، به تهدیدات و آسیب‌هایی که متوجه نهاد خانواده است پرداخته و مصادیق آن را در حوزه‌های: تشکیل خانواده، اخلاقی و فرهنگی، تربیت فرزند، روابط والدین، مدیریت خانواده، و اجتماعی مورد مطالعه قرار می‌دهد.

فصل چهارم و پایانی کتاب، در مورد راه‌کار‌های تحکیم خانواده می‌باشد، که تحت عناوین: راه‌کار‌های مربوط به اخلاق اعضای خانواده، راه‌کار‌های مربوط به روابط زوجین، راه‌کار‌های آموزشی، راه‌کار‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است.

این کتاب توسط دکتر سیدعظیم قوام تألیف شده و مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت آن را در قطع رقعی و ۳۱۰ صفحه با قیمت ۱۰۰ هزار تومان منتشر کرده است.

علاقمندان به تهیه کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۱۲۳۸۸۲۴۱۶ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته