دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جریان‌های خوش آب و رنگ و تخریب حجاب

جریان‌های خوش آب و رنگ و تخریب حجاب
در جنگ شناختیِ حجاب در عصر حاضر بیشتر باید مواظب جریان و تفکر اشتباهی بود که با هر برچسبی می‌آید و جولان می‌دهد. گاهی لباس دین می‌پوشد، گاهی فمنیسم می‌شود و گاهی به ادعای خودش روشنفکر.
کد خبر : 877870

 گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه میری طایفه فرد، پژوهشگر خانواده-بهترین ابزار برای جنگ با جریان، کشور و یا اعتقادی، راه‌انداختن جنگ داخلی است و بعد از آن کنار بنشینی و سیر تماشا کنی‌. این راه را روباه پیر، بنیان گذاشت و  مردم دنیا را به جان  هم انداخت و به تماشا نشست. مثل همین الان که غزه در آتش ظلم می‌سوزد و این سوختگی، تاریخی دارد از خباثت روباه پیر و دخالت او در تاریخ سیاسی کشور فلسطین.

بی‌انصافی ا‌ست که همه فتح را به گردن انگلیس بیاندازیم. این قاعده شیطانک‌های خودش را داشته و دارد. آن‌هایی که منافعشان در همین تفرقه انداختن‌ها و حکومت کردن‌هاست.

چه زنان و دخترانی که ملزم به حفظ حریم خود بودند

«حجاب» هم در کشور ما از آن مقوله‌هاست که اگر دست رویش بگذاری در بسیاری از برگ‌های تاریخ از این مدل افراد می‌یابی؛ اما آنچه در این کتاب‌ها نیامده معصومیت زنان و دخترانی بوده که ملزم به حفظ حریم خود بودند و دست سیاست تفرقه، آنان را ندیده ‌است.

زنان و دخترانی که به قاعده ودیعه الهی عفیف بودند و به قاعده فرهنگ بومی خود آن را پرورش داده‌اند.

این میان اما شیطانک‌ها خوب علمداری کردند. راستش را بخواهید هنوز هم برایم سؤال است آنان که دم از اسلام روحانی می‌زنند چطور آخرت خود را با دنیای دیگران طاق می‌زنند؟ و چطور برای شهرت دنیایی، تمام دروس خوانده و نخوانده را فدای اهداف سیاسی خود می‌کنند؟

برای یک واقعه کذایی علَم حمایت از زن بلند می‌کنند

دنیا عجیب به خود می‌‌پیچد، یک تار مو این ور دنیا فتنه به پا می‌کند و آن‌طرف دنیا برای حمام خون، صدایی از کسی در نمی‌آید.

برای یک واقعه کذایی، کشوری را یک سال به آشوب می‌کشند و علَم حمایت از زن بلند می‌کنند. شعارهای زیبای توخالی مثل باران بر سرت می‌ریزد، آن ‌قدر که شک کنی، آن ‌قدر که شل بشوی، آن ‌قدر که بترسی و واکنش نشان ندهی، اما برای کشتار و نسل کشی در غزه صدایی از حلقوم این افراد در نمی‌آید. حتی جوایز صلح نوبل‌شان هم کمکی به آنان نمی‌کند. اما همین افراد در ایران، زنان را عروسکی در دستان خودشان می‌بینند و تا به اهداف خود نرسند او را پایین نمی‌آورند.

سبک زندگی اشتباهی که نیمی از فضای مجازی آمده است

در این میانه کودکی به مسلخ می‌رود زیرا مادرش را از قبل خلع سلاح کرده‌اند، خلع، از سلاح ِتفکر. او را در انواع مدل‌ها و لباس‌ها و سبک زندگی تعریفی خودشان، مسخ کرده‌اند. چه کسانی؟ همان‌هایی که تفرقه افکنان بیرونی و خاله خرس‌های داخلی‌اند.

سبک زندگی ترکیبی است از همه تفکر من از زندگی، از آنچه که فکر می‌کنم و عمل می‌کنم، یا نه! فکر می‌کنم ولی هنوز وقت عمل را ندارم و یا جرات ندارم عملی کنم، آن ‌وقت همه آن تفکر در بزنگاه حوادث می‌آید و لنگ بودن خودش را نشان می‌دهد. سبک زندگی اشتباهی که نیمی از فضای مجازی آمده و نیمی از درون مایه هویتی. خیلی راحت‌تر از آن‌چه فکر کردیم تفرقه انداختند و حکومت کردند.

نکته مهم این‌است که این تفرقه ابتدا در بطن جامه نفوذ می‌کند و شناسایی آن در ابتدا سخت می‌شود.

نقش عوامل داخلی وابسته در تقابل با حجاب

زن جامعه امروز ما حتی اگر دشمن خارجی را پاس کند، باید خودش را با خاله خرس‌های تفرقه گلاویز کند. نقش عوامل داخلی وابسته به جریان‌های بیگانه در موضوع حجاب انکار ناپذیر است. برخی در داخل، بر طبل حجاب می‌کوبند که داعیه دینداری هم دارند و به نام دین، علَم حجاب و عفاف را به زمین می‌کشند، زیرکانه دست به حکم اولی نمی‌زند، زیرا می‌داند که حکم خدا تخلف‌ناپذیر است، اما استدلال ثانوی می‌آورند و با لاطائلات به حکم ثانوی می‌رسند. حکمی که برای عزیزانش هم تجویز نمی‌کنند، اما به کام بانوی ایرانی می‌ریزند.

استاد دانشگاهی که همه تحصیل را در فضای دانشگاهی همین کشور گذرانده ‌است، ولی بن‌مایه فکری‌اش وام‌دار کتب ترجمه غرب است، کتب دست چندمی که سال‌های بعد محتویاتش نقض شده‌اند.

در جنگ شناختیِ حجاب در عصر حاضر بیشتر باید مواظبِ جریان و تفکر اشتباهی بود که با هر برچسبی می‌آید و جولان می‌دهد. گاهی لباس دین می‌پوشد، گاهی فمنیسم می‌شود و گاهی به ادعای خودش روشنفکر.

هیچ‌کدام‌ دلشان برای فرهنگی به قدمت ایران و تمدنی به پویایی اسلام نسوخته ‌است‌. آنان دنبال اندک مطاع دنیا هستند و در این راه به هر دستاویزی چنگ می‌زنند.

اگر در امری مانند حجاب، قصد اصلاح و حرکت تمدنی‌ است از این افراد نباید غافل بود، باید آنان را شناساند و تعارضات فکری آنان در مراحل مختلف زندگی‌شان را بیرون کشید.

بیان این تعارضات، ماهیت سیاسی متغیر آنان را نشان می‌دهد. ماهیتی که برای کسب منافع بیشتر به هر سمتی غش می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب