دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«نهاد خانواده» راهی بازار نشر شد

«نهاد خانواده» راهی بازار نشر شد
کتاب «نهاد خانواده» به قلم دکتر سید عظیم قوام از سوی نشر قدر ولایت منتشر شد.
کد خبر : 862913

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از مسئولیت‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی و وظیفه‌ای که دولت جمهوری اسلامی ایران بر دوش دارد، تلاش جدی و گسترده برای تحکیم و تقویت نهاد خانواده، آن هم مبتنی بر آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی می‌باشد. این وظیفه و رسالت اگر به‌خوبی انجام نشود، نمی‌توان توقع داشت در سایر عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... به موفقیت‌های لازم دست پیدا کنیم.

این کتاب، نهاد خانواده را در چهار محور و در قالب چهار فصل مورد بررسی قرار می‌دهد.

در فصل اول مفهوم خانواده و نیز مدل‌های گوناگون آن بررسی شده است. در فصل دوم، نقش نهاد خانواده و کارکرد‌های گوناگون آن در زمینه‌های عاطفی و روانی، اخلاقی، تربیتی و زیستی، فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل سوم، به تهدیدات و آسیب‌هایی که متوجه نهاد خانواده است پرداخته و مصادیق آن را در حوزه‌های: تشکیل خانواده، اخلاقی و فرهنگی، تربیت فرزند، روابط والدین، مدیریت خانواده، و اجتماعی مورد مطالعه قرار می‌دهد.

فصل چهارم و پایانی کتاب، در مورد راه‌کار‌های تحکیم خانواده می‌باشد، که تحت عناوین: راه‌کار‌های مربوط به اخلاق اعضای خانواده، راه‌کار‌های مربوط به روابط زوجین، راه‌کار‌های آموزشی، راه‌کار‌های فرهنگی و اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است.

این کتاب توسط دکتر سیدعظیم قوام تألیف شده و مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت آن را در قطع رقعی و ۳۱۰ صفحه با قیمت ۱۰۰ هزار تومان منتشر کرده است.

علاقمندان به تهیه کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۱۲۳۸۸۲۴۱۶ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته