دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 15:48

عملیات برای زنده‌گیری توله یوزپلنگ توران ادامه دارد

اکیپی از ماموران به همراه پزشک و اسلحه بیهوشی وارد توران شده‌اند تا توله یوزپلنگ را زنده‌گیری کنند. این توله هیچ شانسی برای زنده ماندن ندارد.
کد خبر : 86265

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، محیط‌بانان پارک ملی توران شب گذشته نیز مطابق شب‌های قبل در حاشیه جاده سمنان – مشهد حضور داشته و با روشن کردن آتش مانع نزدیک شدن توله یوز به جاده شدند.


رییس ذخیره گاه زیستکره توران در مورد آخرین وضعیت توله یوزپلنگی که مادر خود را در تصادف جاده‌ای از دست داده است، گفت: شب قبل حوالی ساعت ۱۱ توله یوز به فاصله حدود یکصد متری محل حادثه نزدیک شد اما با مشاهده محیط‌بانان و آتش به پشت تپه‌ای پناه برد.


علی اکبر قربانلو اظهار کرد: محیط بانان صبح امروز پس از روشن شدن هوا مجددا به جست و جوی منطقه مشغول شدند اما موفق به مشاهده توله یوزپلنگ نشدند.


در حال حاضر اکیپی از طرف پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به همراه یک دامپزشک و اسلحه بیهوشی وارد منطقه شده و تصمیم دارند در صورت وجود شرایط مناسب توله یوزپلنگ را زنده‌گیری کنند.


این توله یوزپلنگ که حدودا دوازده ماه سن دارد تقریبا هیچ شانسی برای بقا در طبیعت ندارد و بدون حمایت مادر خود قادر به شکار و دفاع از خود نیست.


بهترین گزینه ممکن، زنده گیری و مراقبت موقت از این توله یوز تا رسیدن به شرایط جسمانی و رشد مطلوب و رهاسازی آن در نقطه‌ای امن و غنی‌تر به لحاظ آب و غذا است. اما زنده‌گیری این توله یوز نیز اقدام راحتی نیست چرا که تعقیب آن برای بیهوش سازی و یا زنده‌گیری خطرات زیادی را بر اثر دوندگی و استرس زیاد متوجه توله یوز می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته