دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بررسی ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در صنایع کشور (۱۲)؛

راز توسعه صادرات شرکت‌های فناور چیست؟

راز توسعه صادرات شرکت‌های فناور چیست؟
دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی درباره صادرات محصولات دانش‌بنیان گفت: دولت به منظور تسهیل مشکلات صادراتی دانش‌بنیان‌ها باید شرایط حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را فراهم کند و حمایت‌ها از شرکت‌های فناور قوی‌تر و جدی‌تر شود.
کد خبر : 861126

مجید زنگویی، دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزای علم و فناوری آنا اظهار کرد: تکنولوژی و فناوری جزو لاینفک همه حوزه‌های اقتصادی و صنعتی است و اگر برای تغییراتی که در حوزه نوآوری به وجود می‌آید آماده نباشیم در ادامه فعالیت موضوعات مختلف دچار مشکل خواهیم شد.

وی گفت: در بخش سلامت نیز فعالیت‌ها در این بخش باید مدام به تکنولوژی‌ها و تجهیزات جدید تجهیز شد و باید دانست که چه تکنولوژی و فناوری‌های روزی در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و متناسب با آن‌ها استراتژی و تصمیم‌های دقیق اتخاذ کرد.

خطر حذف بسیاری از خدمات با عدم تجهیز و تطابق به تکنولوژی و فناوری روز

زنگویی عنوان کرد: در صادرات محصولات دانش‌بنیان در تمام حوزه‌های اقتصادی کشور مشکلات زیادی وجود دارد. دولت به منظور تسهیل مشکلات صادراتی دانش‌بنیان‌ها باید شرایط حضور آن‌ها را در نمایشگاه‌های بین‌المللی فراهم کند و حمایت‌ها از شرکت‌های فناور قوی‌تر و جدی‌تر شود. البته عدم تطابق با تکنولوژی و فناوری‌های روز به معنای آن است که بسیاری از سیستم‌های خدماتی کشور در آینده نزدیک حذف خواهد شد.

نوآوری اصلی اساسی برای حیات واحد‌های اقتصادی

شرکت‌های فناور

رئیس انجمن گردشگری سلامت استان تهران ادامه داد: علاوه بر بخش سلامت تمامی حوزه‌های اقتصادی کشور باید به این موضوع توجه داشته باشند که نوآوری و به روز‌رسانی اصلی اساسی برای حیات واحد‌های اقتصادی است.

ظرفیت‌های مثبت دانش‌بنیان‌ها در کشور

زنگویی خاطرنشان کرد: ایران دارای نیروی جوان و متخصص در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان متعدد است و روند مثبتی در پیش است که نیاز به شتاب بیشتر دارد.

وی عنوان کرد: این امیدواری وجود دارد که با حمایت‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی از این موضوع می‌تواند داشته باشد شاهد درخشش شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در تمامی حوزه‌های اقتصادی به ویژه در بخش سلامت باشیم.

ضرورت همدلی دولت با دانش‌بنیان‌ها در بخش خصوصی

شرکت‌های فناور

وی تصریح کرد: ارایه تسهیلات مالی، تسهیل گری در موضوعات و معافیت مالیاتی از جمله موضوعاتی است که اکنون به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دولت در دست پیگیری است، اما مهمتر از آن همدل بودن با دانش‌بنیان‌ها در بخش خصوصی است که کارکردی موثرتر دارد.

زنگویی درباره صادرات محصولات دانش‌بنیان عنوان کرد: در صادرات تمامی محصولات دانش‌بنیان کشور مشکلات زیادی وجود دارد. دولت به منظور تسهیل مشکلات صادراتی دانش‌بنیان باید شرایط حضور آن‌ها را در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارجی فراهم کند و حمایت‌ها از شرکت‌های فناور قوی‌تر و جدی‌تر شود این همان شرایطی است که در کشوری مانند ترکیه وجود دارد.

وی درباره ورود دانش و تکنولوژی دانش‌بنیان به کشور، تصریح کرد: بخش ورود دانش و تکنولوژی هم یکی از مباحث مهم است. تعریف رویداد‌های مرتبط با حوزه سلامت و موضوعاتی که می‌تواند در ارتباط با بخش‌های فناوری ارتباط برقرار کرد حائز اهمیت است. معاونت علمی ریاست جمهوری در این زمینه نیز وظایفی برعهده دارد و باید افراد صاحب تکنولوژی را به کشور دعوت کرده و با آن‌ها تعریف همکاری کنند تا بتوان متناسب با آن ارزش افزوده مناسبی را در کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته