دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1395 - 11:30
وزیر جهاد کشاورزی:

112 میلیون تن محصولات کشاورزی سالانه در ایران تولید می‌شود

همایش اقتصادی مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مسوولان و نمایندگان شرکت‌های فعال دو کشور در بخش کشاورزی و صنایع غذایی در باکو برگزار شد.
کد خبر : 86102

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این همایش اقتصادی که از سوی بنیاد ترویج صادرات و سرمایه‌گذاری با همکاری وزارت کشاورزی جمهوری آذربایجان برگزار گردید، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان، حیدر اسداف همتای آذربایجانی وی و نیز محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان حضور داشتند.


محمود حجتی در این همایش با اشاره بر دیدار روز گذشته خود با الهام علی اف و تاکید رییس جمهوری آذربایجان برای توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی میان دو کشور به ویژه در بخش کشاورزی گفت: هر دو کشور به دنبال آن هستند که وابستگی به نفت را در اقتصاد خود را کاهش دهند.


وی افزود: بخش کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد و به همین دلیل ما قرار است روابط خود را در این بخش گسترش دهیم و با کمک به یکدیگر هر چه بیشتر همکاری را در این حوزه توسعه دهیم.


وی درباره ظرفیت‌های کشاورزی ایران گزارشی ارایه کرد و گفت: ایران اکنون نزدیک به 112 میلیون تن محصولات کشاورزی را جهت تامین نیاز داخلی و نیز برای اهداف صادرات تولید میکند.


حجتی بیان کرد: امروز طرح های کلان در بخش کشاورزی از جمله در زمینه آبیاری در ایران اجرا می‌شود و کشورمان در زمینه تقویت همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه و نیز به کار گیری نتایج تحقیقات علمی روز تلاش می‌کند.


وی آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری با جمهوری آذربایجان در حوزه‌های مختلف کشاورزی از جمله تولیدی، خدماتی، تحقیقات علمی و بازرگانی را اعلام کرد.


وزیر جهاد کشاورزی مسوولان بخش خصوصی هر دو کشور را برای تقویت همکاری در بخش کشاورزی دعوت کرد و افزود: دولت ایران نیز برای ارایه هر گونه کمک به آنها در این زمینه آمادگی لازم را دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته