دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت

زنگنه: تصور پولدار بودن نفت درست نیست/ صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی خود واقف است

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران تصور پولدار بودن نفت را تصور نادرستی دانست و گفت: وزارت نفت و شرکت نفت پول زیادی را تولید می‌کند اما سهم داخلی این وزارتخانه به یارانه‌ها تعلق می‌گیرد و حتی گاهی در پرداخت حقوق کارکنان نیز مشکل وجود دارد.
کد خبر : 86062

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا زنگنه ادامه داد: این همایش نشان از آن دارد که صنعت نفت به مسئولیت‌های اجتماعی خود واقف است و در تلاش است تا شرایط مناسبی را برای کارکنان و ساکنین مناطق نفتی ایجاد کند.


وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها در اقتصاد مقاومتی در خصوص نفت می‌باشد، گفت: توسعه صنعت نفت و زنجیره تولید یکی از مهم‌ترین اهداف است که با رویکرد عدالت مسئولیت‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داده و طرح‌های صنعت نفت در مناطق نفت‌خیز نشان دهنده این امر می‌باشد.


وی افزود: صنعت نفت با مردم سروکار دارد و رفتار این مجموعه باید طوری باشد که احساس مردم lمحلی همراهی دراز مدت صنعت نفت با آنها باشد.


وی خاطر نشان کرد: این امر تنها با توانمند‌سازی جوامع محلی دست یافتنی است و با این کار بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.


وی مهم‌ترین اقدام در این امر را آموزش دانست و گفت: تأکید مجموعه صنعت نفت ایجاد هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق نفت‌خیز است تا با آموزش جوانان بومی آنها را برای فعالیت در صنایع نفت و گاز آماده کنیم.


وی یکی از مسائل مهم را که باید از آنها پرهیز شود شهرک‌سازی در مناطق نفتی دانست و گفت: با ایجاد شهرک در مناطق نفتی بین جوامع محلی با کارکنان صنعت نفت فاصله ایجاد می‌شود که این خود می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را ایجاد کند.


وی مشکل دیگر را توسعه دادن طرح اغماری به شکل غیر منطقی در مناطق عملیاتی عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود تا کارکنان صنعت نفت برای اسکان دائم در مناطق نفتی علاقه‌مند شوند.


وی طرح کمک به عمران مناطق نفت‌خیز را از اولویت‌های صنعت نفت دانست و گفت: با وجود آنکه سال گذشته وزارت نفت با مشکلات مالی مواجه بوده اما 380 میلیارد تومان را به این امر اختصاص داده است امسال نیز در تلاشیم تا 700 میلیارد تومان را به این مهم اختصاص دهیم.


زنگنه با اشاره به سهم مناطق عملیاتی از فروش نفت ،گفت: به پیشنهاد وزارت کشور از این پس این بودجه از طریق مجموعه نفت هزینه خواهد شد.


وی در پایان به مشکلات کارکنان خانم در صنعت نفت اشاره کرد و ادمه داد: علاوه‌بر بانوان شاغل در صنعت نفت باید به مشکلات خانواده‌های کارکنان نیز توجه شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بیژن زنگنه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته