دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 17:40

دیناروند: مطمئن باشید تا آخر کنار وزیر بهداشت هستم

معاون وزیر بهداشت گفت: تا زمانی که دکتر هاشمی هستند همراه ایشان خدمت خواهم کرد و تا آخر در کنارشان هستم.
کد خبر : 85963

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، رسول دیناروند در حاشیه برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری در حوزه سلامت گفت: دکتر هاشمی وزیر بسیار پرتلاش، زحمتکش و محبوب مردم ایران هستند بنابراین مطمئن باشید من تا آخر در کنار ایشان هستم.


وی گفت: سازمان غذا و دارو وظیفه سنگینی دارد، اما با حمایت ایشان، دولت و مجلس، ما تا آخر، این بار را به دوش می‌کشیم و همراه دکتر هاشمی در کنار مردم ایران هستیم.


رئیس سازمان غذا و دارو درخصوص قراردادهای منعقد شده در همایش سرمایه گذاری در حوزه سلامت گفت: در این همایش قرارداد سرمایه‌گذاری در زمینه دارویی با برخی از کشورها منعقد شد و بسیار موثر بوده است.


وی با بیان این که سیاست دولت و وزارت بهداشت به خصوص در زمان پسابرجام سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی است، افزود: ما کشور در حال توسعه هستیم و براساس برآوردهای بین‌المللی در ده سال آینده پیش بینی می‌شود ایران یکی از کشورهایی باشد که بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در منطقه به دست می آورد.


معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو افزود: جمعیت 80 میلیونی ایران، جمعیت 300- 400 میلیونی کشورهای منطقه، زیرساخت‌های علمی، فناوری و نیروی انسانی ماهر ایران، همگی زمینه‌هایی را فراهم می‌کند که شرکت‌های بزرگ در حوزه سلامت علاقمند سرمایه گذاری در ایران و تولید محصولاتشان در کشورمان باشند و طبیعتاً سیاست کشور استقبال از این سرمایه‌گذاری‌ها است.


دیناروند گفت: ما صراحتاً اعلام کردیم که در دوران پس از تحریم، درها را برای افزایش واردات باز نمی‌کنیم، سیاست ما توسعه امکانات و توانمندی‌های ملی در داخل کشور است.


وی تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم این فرصت تاریخی هم برای سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج از کشور و هم سرمایه‌گذاران بین‌المللی است که در بازار ایران حضور پیدا کنند و البته این کار از نظر اقتصادی به نفع ماست و برای ارتقای کیفیت کالاهای سلامت در ایران و توسعه صادرات مفید خواهد بود و یک راهبرد جدی و اساسی است که وزارت بهداشت دنبال می‌کند.


معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برگزاری این همایش معتبر بین‌المللی و حضور شرکت‌های مختلف در حوزه‌های سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی، بیمارستان سازی، توسعه ارائه خدمات، بخش‌های مختلف سلامت نشان می‌دهد که این علاقه و استقبال از جانب کشورهای خارجی و شرکت‌های بین‌المللی هم وجود دارد و امیدواریم تا این مسیر را تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دهیم.


دیناروند گفت: خوشبختانه در سه سال اخیر توانستیم وابستگی‌مان را به داروهای وارداتی کمتر کنیم. در سال 94 سهم واردات به 30 درصد رسید یعنی توانستیم در یک دوره دو ساله میزان وابستگی را از 40 درصد واردات به 30 درصد کاهش دهیم.


معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هدف برنامه توسعه ششم هم این است که انشاءا... سرمایه‌گذاری‌ها به گونه‌ای در داخل کشور انجام بشود که حداقل 75 درصد ارزش بازار دارویی کشور تولید داخل باشد و این البته هدف نهایی ما نیست.


دیناروند درخصوص درج تولید و انقضای دارو به تاریخ میلادی گفت: از آنجایی که صادرات دارو داریم، درج و انقضا آن به زمان میلادی درج می‌شود، برای اینکه به صادرات لطمه وارد نشود.


وی افزود: اگر هدف صرفاً بازار داخلی باشد سال شمسی کفایت می‌کند و هیچ اصراری به درج سال میلادی نیست و یا اینکه حتی اصراری هم نیست جعبه‌ دارو به دو بخش انگلیسی یا فارسی نوشته شود، اگر از نظر تکنیکی میسر باشد هم به زبان فارسی و هم انگلیسی زمان انقضا و تولید درج می‌شود.


دیناروند همچنین گفت: اعتراض مردم ناخوانا بودن تاریخ‌ها است که این هم معضلی است و باید برطرف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب