دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 تير 1402 - 11:18
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

وزیر ارشاد: رسیدگی به تخلفات هنرمندان باید روشن باشد

وزیر ارشاد: رسیدگی به تخلفات هنرمندان باید روشن باشد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات هنرمندان باید در یک روند روشنی اتفاق بیفتد، گفت: از این پس رسیدگی به تخلفات قانونمند می‌شود.
کد خبر : 858887

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: کار تجمیع ۴ مورد از خبرگزاری‌های دولت شروع شده است.

وی افزود: می‌خواهیم استاندارد آن‌ها را افزایش دهیم، اما خبرنگاری را از کار بیکار نخواهیم کرد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه رسیدگی به تخلفات هنرمندان باید در یک روند روشنی اتفاق بیفتد، اظهار کرد: بنابراین در برنامه هفتم توسعه، بحث رسیدگی به تخلفات عوامل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را در قالب یک کمیته روشن بدوی آورده‌ایم

اسماعیلی اضافه کرد: از این پس کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف مثل قوه قضاییه و مجلس شکل می‌گیرد و رسیدگی به تخلفات قانونمند می‌شود.

وی گفت: دولت آیین‌نامه را تهیه کرد و باید در کمیسیون فرهنگی مجلس، کمیسیون تلفیق و پس از آن در صحن علنی تصویب شود، این مصوبه ظرف سه ماه پس از ابلاغ، باید به تصویب دولت برسد.

وزیر ارشاد همچنین درباره اخرین وضعیت تولید کاغذ، گفت: در زمینه تولید کاغذ، مجموعه‌هایی که نیاز به وام دارند در مرحله تامین منابع قرار دارند تا امسال مجموعه‌های جدیدی به تولید کاغذ داخلی اضافه شوند و خودکفایی تولید کاغذ در حوزه نشر را شاهد باشیم.

اسماعیلی با اشاره به مصوبه دولت برای اختصاص یک درصد از بودجه جاری شرکت‌های دولتی به تولیدات فرهنگی، افزود: کارگروه این امر تشکیل شده و دو نفر از نمایندگان گروه‌های مردمی و رئیس کارگروه انتخاب شده و نمایندگان وزارتخانه‌ها هم به کارگروه اضافه شدند.

وی اضافه کرد: وزارت نفت اولین وزارتخانه است که شرکت‌های زیرمجموعه خود را برای تامین این یک درصد معرفی کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تفاوت کاری که شروع کردیم این است که ۵۰ درصد از آن مبلغ یک درصد را در اختیار صندوق اعتباری هنر قرار می‌دهند تا موسسات فرهنگی جلوی شرکت‌های دولتی صف نکشند و محترمانه، دقیق، بدون تبعیض و بارعایت سنجه‌های علمی توزیع شود.

اسماعیلی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارشاد برای ایام سوگواری محرم، افزود: از دیشب برنامه‌های تعزیه در بیشتر تئاترهای کشور اجرا شده و در فضای بیرونی مجموعه تئاترشهر هم انجام می‌شود. چند اجرای مهم مذهبی در حوزه موسیقی را خواهیم داشت. کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هم برنامه‌های دقیقی دارند.

وی همچنین درباره بازگشست گشت ارشاد، تصریح کرد: رئیس جمهور در همه جلسات مربوط به حوزه عفاف و حجاب تنها تاکید بر اجرای درست قانون دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حجاب هم مسئله شرعی و هم قانونی است، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در چارچوب قانون وظایف خود را انجام دهند. الان در مجلس لایحه مربوطه آماده ارجاع به صحن است که امیدواریم زودتر جمع‌بندی شود. با اجرای قانون همه افراد بدون مشکل می‌توانند از حقوق خود مطلع باشند، به تضییع حقوق خود اعتراض کنند و هم نهادهای قانونی چارچوب کارشان مشخص می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته