دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1402 - 14:45

تغییرات در اداره کتاب؛ وزیر ارشاد سرپرست را معرفی کرد! + صوت

تغییرات در اداره کتاب؛ وزیر ارشاد سرپرست را معرفی کرد! + صوت
وزیر ارشاد درباره تغییرات در اداره کتاب و اینکه چه کسی قرار است عهده‌دار سرپرستی این دفتر شود توضیح داد.
کد خبر : 859360

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفته گذشته خبر استعفای «محمدحسین ظریفیان‌یگانه» از مدیرکلی دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت ارشاد توسط خبرگزاری آنا منتشر شد که می‌توانید اینجا بخوانید.

از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن بود که «محمدعلی مرادیان» مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، گزینه سرپرستی این دفتر است، اما به این دلیل که در کارنامه اجرایی او فقط عضو هیئت مدیره شرکت چاپ و نشر بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی، مسئول دبیرخانه دائمی جایزه جهانی فلسطین و عضو شورای سیاست‌گذاری و دبیر اجرایی جایزه ادبی شهید سید علی اندرزگو برجسته است! این موضوع خبرنگاران را برآن داشت تا از وزیر ارشاد درباره سرپرست این دفتر پرس و جو کنند.

محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا «محمدعلی مرادیان» قرار است مسئولیت اداره کتاب را عهده دار شود اینگونه پاسخ داد: شما که می‌دانید چرا می‌پرسید!

این گزارش اضافه می‌کند، «محمدحسین ظریفیان‌یگانه» هفته گذشته با حکم وزیر ارشاد به عنوان مشاور انتخاب شد.

مشروح متن این‌حکم به این‌ترتیب است:

«نظر به مراتب تعهد، روحیه انقلابی، تجارب مدیریتی و سوابق پژوهشی و علمیِ جنابعالی در حوزه سیاستگذاری فرهنگی و مدیریت رسانه، به موجب این حکم به عنوان مشاور وزیر منصوب می‌شوید.

لازم به ذکر است محمد حسین ظریفیان، دانش آموخته سطوح عالی حوزه و دکتری مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است که پیش از این، عهده دار مسئولیت اداره کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و به تازگی به عضویت هیأت علمی دانشگاه تهران درآمد.

مدیرکل پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما، مدیرکل پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان و مدیرکل توسعه اثرگذاری نخبگان در بنیاد ملی نخبگان از جمله عناوین مسئولیت‌های اجرایی پیشین اوست.»

 این گزارش اضافه می‌کند، در مقاطعی محمد اللهیاری فومنی، علیرضا صدرالدینی عهده‌دار این مسئولیت بوده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته