دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آزمون معارفی جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان برگزار می‌شود

آزمون معارفی جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان برگزار می‌شود
آزمون معارفی مرحله کشوری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان (دانشجویان) کشور فردا ۲۷ تیر ماه به صورت برخط در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در مراکز استان‌ها، برگزار می‌شود.
کد خبر : 858505

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون بخش معارفی سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان (دانشجویان) کشور صبح فردا سه‌شنبه ۲۷ تیر همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این آزمون در رشته‌های تفسیر، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث، سیره معصومین، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی، برپا خواهد شد.

در این آزمون باید شرکت‌کنندگان در یکی از پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در مراکز استان‌ها حضور یابند و با مراجعه به نشانی اینترنتی https://elearning.cfu.ac.ir در آزمون برخط شرکت کرده و به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

شرکت‌کنندگان در این آزمون، نفرات برگزیده رشته‌های بخش معارفی جشنواره‌های داخلی دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، علوم و معارف قرآن کریم، فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی هستند.

این دانشگاه‌ها در ماه‌های اخیر، مرحله نهایی جشنواره داخلی خود را برگزار کرده و نفرات برگزیده را با هدف رقابت با دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها به جشنواره ملی اعزام می‌کنند.

برای هر کدام از رشته‌های بخش معارفی، چهل سوال چندگزینه‌ای و پنج سوال تشریحی در نظر گرفته شده است. در بخش سوالات چند گزینه ای، به ازای هر سه پاسخ نادرست یک پاسخ درست حذف می‌شود. برای رسیدن به رتبه‌های اول تا سوم در هر رشته از این بخش کسب حداقل ۹۵ درصد نمره برای رتبه اول، ۹۰ درصد نمره برای رتبه دوم و ۸۵ درصد کل نمره برای رتبه سوم لازم است.

اختتامیه سی و هفتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان (دانشجویان) در روز‌های ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

این جشنواره تا دوره بیست و چهارم از سوی جهاددانشگاهی برگزار شده است و بعد از آن میزبانی از جشنواره به صورت چرخشی بین دستگاه‌های دانشگاهی اجرا شده است.

نشانی حوزه‌های آزمون

آزمون معارفی جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان برگزار می‌شود

آزمون معارفی جشنواره ملی قرآن دانشگاهیان برگزار می‌شود

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته