دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1395 - 13:20
درگفت‌وگوی اختصاصی با آنا

رودولفو میگوئنز: تراکتور توان رسیدن به فینال جام باشگاه‌های آسیا را دارد / برای فصل بعد باید اسکلت تیمی را حفظ کنیم

مربی پرتغالی تراکتورسازی گفت: شانس این را داریم که تا فینال لیگ قهرمانان آسیا بالا بیاییم.
کد خبر : 85815

رودولفو میگوئنز، دستیار اول امیر قلعه نویی قبل از سفر تیم تراکتورسازی به دوبی امارات جهت بازی با النصر دوبی در مرحله یک هشتم نهایی جام باشگاه های آسیا به سوالات خبرنگار ورزشی آنا پاسخ داد که در ذیل این مصاحبه را می‌خوانید:


* شما تجربه کار با تونی اولیویرا در فصل گذشته و امسال را داشتید و با وجود اینکه این مربی از تراکتور جدا شد اما شما دستیار اول قلعه نویی شدید؟


- بله، من تجربه کار با هر دو مربی را در تراکتور دارم. باید بگویم که امیر قلعه‌نویی مربی شناخته شده‌ای است و در ایران و آسیا افتخارات زیادی دارد. کار کردن با او برای من تجربه بسیار خوبی بود، قلعه نویی به تمام جوانب کار دقت می کند و در کار خود یک مربی با پرستیژ بالاست و همین موضوع باعث شده که وی همیشه موفق باشد.


تونی هم مربی شناخته شده ای است، فصل گذشته شرایط برای خیلی چیزها برای تونی مهیا بود تا وی نتیجه لازم را بگیرد، شما دید که تا هفته آخر ما برای قهرمانی می‌‌جنگیدیم اما تمرکز کار از تونی گرفته شد و او قهرمانی را از دست داد.این فصل مشکلاتی بود اما با آمدن امیر قلعه نویی شرایط بهتر شد و ما برای اولین بار از گروهمان در آسیا به مرحله بعدی صعود کردیم و این موضوع نشان می‌دهد قلعه نویی به شرایط بازی در آسیا کاملا آشناست.


* تراکتورسازی در ابتدای فصل نتایج خوبی نگرفت و اگر در ابتدای فصل امتیازات بیشتری کسب می کرد بدون تردید مدعی قهرمانی بود. مشکل چه چیزی بود؟


- چیزی که در کل فصل شاهد بودیم این بود که تراکتورسازی به خاطر انرژی که اوایل فصل از دست‌ داده بود با مشکلاتی روبه‌رو شد و در رتبه‌های پایینی جدول رده‌بندی قرار گرفت و زمان زیادی سپری شد تا انرژی خود را بازیابی کنیم. نمی گویم مشکل از طرف چه کسی بود اما در اوایل فصل شرایط خوبی را نداشتیم، بازیکنان‌مان هم روی فرم نبودند و در کل انرژی زیادی تلف شد.


* برای اولین بار از گروه خود در آسیا صعود کردید و باید با النصر دوبی بازی کنید، شرایط تراکتور را در آسیا چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟


- از نظر من تراکتور می‌‌تواند نتایج خوبی بگیرد، حتی می‌توانم بگویم اگر شرایط و کمی شانس داشته باشیم تا پای فینال هم می توانیم برویم. بازیکنان مستعد خوبی در اختیار داریم. همه در فرم های عالی خود هستند و شرایط فنی هم خوب است، البته رفته رفته مسابقات سخت تر می‌شود اما ما تمرکز لازم برای نتیجه گرفتن در آسیا را داریم. فکر می کنم بتوانیم از این مرحله عبور کنیم. واقعا در آسیا بازی کردن سخت است با این حال خیلی امیدوارم که تراکتور در آسیا نتیجه بگیرد.


* شما در رده چهارم در حالی لیگ را به پایان رساندید که شانس آسیایی شدن در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی را دارید. فکر می کنید برای فصل آینده چکار باید کرد تا تیم بهتر نتیجه بگیرد؟


- الان نمی شود در مورد فصل آینده تصمیم گرفت، باید ابتدا دو بازی خودمان را در برابر النصر به پایان برسانیم و در کنار آن باید نگاهمان به فصل آینده هم از بعد از این دو بازی باشد، از نظر من اسکلت تیم فعلی بلاید حفظ شود و تنها در چند پست بازیکن جذب کنیم، البته همه چیز به باشگاه بستگی دارد.


* لیگ ایران را چگونه دیدید، آیا به نظر شما لیگ ایران کیفیت یک لیگ حرفه ای را دارد؟


- لیگ ایران واقعا لیگ جذابی است، شما دیدید که سال گذشته و امسال چه رقابت‌های فشرده‌ای در صدر جدول بود، این نشان دهنده سطح بالای مسابقات است. تیم های خوب و بازیکنان مستعد، کیفیت این لیگ را بالا برده و من فکر می‌کنم سخت ترین لیگ در آسیا مربوط به کشور ایران باشد. البته از لحاظ بازیکن، ایران در آسیا شناخته شده است اما از لحاظ سخت افزاری، امکانات به اندازه استانداردهای جهانی در اختیار بازیکنان نیست. در کل معتقدم لیگ ایران یکی از مهیج ترین لیگ های آسیایی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته