دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

الکامپ و کسب درآمد از بازار رمز ارز‌

الکامپ و کسب درآمد از بازار رمز ارز‌
رمزارز‌ها که امروز یکی از جذابترین بازار‌ها برای سرمایه‌گذاری در دنیا شناخته شده برای عده‌ای از سرمایه‌گذاران به بازاری برای کسب درآمد‌های کلان تبدیل شده است، اما عده کثیری نیز در این بازار در دام کلاهبردان افتاده و تمام سرمایه‌های خود را از دست می‌دهند.
کد خبر : 855289

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم وفناوری آنا، شاید اولین باری که نام بیت کوین به صورت فراگیر برای عموم جلب توجه کرد روزی بود که فیلم اشتباه کارشناس بازار رمزارز‌ها از تلفظ بیت کوین در شبکه‌های اجتماعی همه گیر شد. بعد از آن بود که ضرورت شناخت از بازار بیت کوین در کنار اخبار کلاهبرداری‌ها از رمزارز‌ها برای مخاطبان ایجاد شد.

در لابه‌لای اخبار رسمی و پراکنده، از سود‌های کلان به دست آمده می‌گفتند و عده دیگر از باخت سرمایه هایشان در بازار رمزارز. طبیعتا بازار ارز‌های دیجیتال که بازاری جدید در عرصه اقتصاد دیجیتال در جهان بود نیاز به اطلاع رسانی دقیق و کافی داشت تا صاحبان سرمایه‌های خرد که به امید کسب درآمد‌های دلاری بزرگ به این بازار آمده اند، با دست خالی از بازار خارج نشوند.

شناخت از این بازار شاید در روز‌های نخست سخت بود، اما با گذشت بیش از ۱۴ سال از ایجاد بازار‌های مالی دیجیتال اطلاعات متخصصان از این بازار تکمیل شده و استفاده از این اطلاعات برای سرمایه گذاران به امری الزامی تبدیل شده است، زیرا در غیراین صورت امکان از بین رفتن تمامی سرمایه افراد وجود دارد.

دنبال کسب اطلاعات جدید در بازار رمز ارز هستم

رمز ارز‌ها

یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه الکامب درباره علت مراجعه خود به این نمایشگاه به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا می‌گوید: قصد دارم بخش عمده‌ای ازسرمایه خود را از بازار فرش خارج کرده و وارد بازار رمزارز‌ها کنم، اما از این بازار شناخت کافی ندارم.

این جوان که خود را محمد معرفی می‌کند، ادامه می‌دهد: بدون شک سرمایه گذاری در این بازار مشمول مالیات‌های مکرر نشده و سرمایه گذاری و کسب درآمد دلاری نیز قاچاق محسوب نمی‌شود بنابراین تلاش می‌کنم با شناخت کافی از این بازار سرمایه خود را تبدیل به رمزارز کنم.

وی می‌افزاید: بدون شک برای ورود به هر بازاری نیاز به شناخت و اطلاعات کافی داریم. اگر حتی در بازار‌هایی که کالای فیزیکی خریداری می‌کنید بدون شناخت ورود کنید امکان از دست دادن سرمایه وجود دارد بنابراین لازم است تا سطح دانش و آگاهی برای ورود به بازار ارز‌های دیجیتال که حتی فیزیک کالا قابل مشاهده نیست به مراتب بیشتر باشد.

مالباخته بازار رمز ارز شدم

رمز ارز‌ها

خانم جوانی که خود را مریم معرفی می‌کند در حاشیه نمایشگاه الکامب به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا می‌گوید: سه سال قبل که بازار بیت کوین داغ شده بود ۶۰۰ میلیون تومان از هزینه رهن خانه را برای سرمایه گذاری وارد این بازار کردم، اما با افت شدید قیمت در این بازار، سرمایه ام از دست رفت.

وی می‌افزاید: آن زمان شناخت کافی از زمان خرید و فروش رمزارز‌ها نداشتم به همین دلیل تمامی سرمایه و هزینه رهن خانه از دستم رفت.
مریم می‌گوید: بدون شک این بازار می‌تواند بسیار سودآور باشد، اما مساله اساسی این است که بدون شناخت از این بازار نمی‌توان اقدام به سرمایه گذاری کرد، درست مثل بازار بورس.

راهکار کاهش میزان کلاهبرداری در بازار رمز ارز‌ها

در این رابطه بهنام میرشاهی مدیرعامل یک صرافی رمزارز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا می‌گوید: در حال حاضر بیشترین مخاطبان شرکت ما جوانان و نوجوانان هستند، زیرا به دلیل آشنایی با نرم افزار‌ها و زبان‌های خارجی ارتباط برقرار کردن با این فضا برای آنان راحت‌تر است.

وی می‌افزاید: یکی از ضرورت‌های حضور در بازار رمزارز‌ها این است که کاربران بتوانند تبادل مالی را به صورت ارزی انجام دهند به همین دلیل نیاز به دریافت خدمات مستر کارت و ویزا کارت دارند که از طریق شرکت‌های ما در سایر کشور‌ها در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد: حضور در این بازار به دلیل تحریم‌ها و عدم دانش کافی کاربران با مشکلات متعددی مواجه است.

این فعال بازار ارز دیجیتال تصریح می‌کند: متاسفانه کلاهبرداری در بازار ارز دیجیتال به شکل گسترده‌ای انجام می‌شود که این امر ناشی از عدم آگاهی کافی کاربران است. با افزایش ارتقاء دانش کاربران در فضای ارز دیجیتال می‌تواند راهکاری برای کاهش میزان کلاهبرداری‌ها باشد.

میرشاهی خاطرنشان می‌کند: یکی ازابتدایی‌ترین نکاتی که برای کاهش میزان کلاهبرداری‌ها باید صورت بگیرد این است که سرمایه گذاران رمز‌های کیف مالی خود را حفظ کنند.

بدون شک حضور در بازار‌های مالی به خصوص بازار‌های تازه جهانی برای کسب درآمد می‌تواند به امری ضروری تبدیل شود، اما مهمترین نکته برای حضوردر بازار‌های مالی نوظهور این است که میزان ریسک حفظ سرمایه‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته