دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1402 - 17:10

دلجویی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی از جانبازان دفاع مقدس

دلجویی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی از جانبازان دفاع مقدس
دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای میاندوآب، مرند و مبارکه با حضور در منزل جانبازان دفاع مقدس و شهید مدافع حرم از خانواده ایشان دلجویی کردند.
کد خبر : 850660

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامین رستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب به همراه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندوآب با جانباز و آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس صاحبعلی عبیدی و سید فیروز هاشمی و خانواده ایشان دیدار کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در این دیدار با تبیین جایگاه والای جانبازان و آزاده‌ها دوران هشت سال دفاع مقدس از جانبازان و آزاده‌ها اسطوره‌ای تاریخ انقلاب یاد کرد.

وی گفت: جانبازان و آزاده‌ها شهدای زنده تاریخ انقلاب اسلامی هستند که با تکیه بر ایمان راسخ خویش و با وجود کمترین امکانات در مقابل قدرت نظامی دشمن و استکبار جهانی توانستند اقتدار ایران اسلامی را در عرصه بین المللی به نمایش بگذارند و از این رو باید به داشتن چنین مردانی بالید که با اعتقاد راسخ و خلوص نیت در مقابل تجاوزگران شرق و غرب ایستادند و اجازه تعرض دشمن به خاک و ناموس میهن خود را ندادند.

دلجویی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی از جانبازان دفاع مقدس

رستمی افزود: ملت بزرگ ایران اسلامی دلاورمردی و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان را هرگز از یاد نخواهد برد و امروز همه اقشار جامعه مدیون ایثارگری بزرگ مردانی هستند که جان خویش را در پاسداری از حریم ولایت و امنیت فدا کردند و مانند مولایشان شربت شهادت را نوشیدند یا همچون حضرت ابوالفضل العباس با تقدیم عضوی از اعضای بدن خود به مقام جانبازی رسیدند و خانواده هایشان صبر و شکیبایی را از اسرای کربلا به ارث برده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران میاندوآب نیز در این دیدار با تجلیل از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت رسانی به فرزندان شاهد و ایثارگر در ساحت مقدس دانشگاه از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مکتب خانه علم و ادب و سنگر فرهنگ و تداعی گر خاطرات دفاع مقدس برای فرزندان شاهد و ایثارگر و نسل جوان انقلاب در پاسداری از آرمان‌های والای نظام و ولایت یاد کرد.

یحیی افشاری افزود: همسران جانبازان نیز در این عرصه الگویی ماندگار برای همسران آینده کشور است و صبر و شکیبایی همسران جانبازان را عبادتی بسیار عظیم یاد کرد و اشاره کرد؛ همسران و فرزندان شهدای عزیز، جانبازان و اسرای گرانقدر گنجینه‌های معنوی و سرمایه ارزشمند برای نسل‌های آینده است که نام نیک شان در تاریخ اسلام به ثبت و ماندگار خواهد بود.

 در این دیدار صاحبعلی عبیدی به خاطرات بسیار دردناک دوران اسارت خویش در بند بعثی‌ها پرداخت که بدترین رفتار‌ها را با اسرای ایرانی می‌کردند و سیدفیروز هاشمی نیز به درد شدید جای ترکش هایش که هنوز هم در فرق سر ایشان وجود دارد اشاره کرد که سالیان متمادی است که آرامش و استراحت را از ایشان گرفته است.

در پایان با اهدای لوح و کارت هدیه از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب از جانباز و آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد.

** دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی مرند با جانباز فتح خرمشهر

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با جانباز و رزمنده دفاع مقدس فتح خرمشهر دیدار کردند.

دلجویی دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی از جانبازان دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مرند، محمدحسین صادقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند که به همراه جمعی از دانشگاهیان با جانباز و رزمنده دفاع مقدس حسن علی بیگی ازجانبازان فتح خرمشهر حضور یافته بود، اظهار کرد: ملت ایران دلاورمردی و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان را هرگز از یاد نخواهد برد گفت: امروز همه آحاد جامعه مدیون ایثارگری دلیرمردان شایسته‌ای هستند که جان در طبق اخلاص گذاشتند و در میدان نبرد با دشمنان جنگیدند و آسمانی شدند و شما جانبازان مدال افتخار ایران اسلامی هستید.

 رئیس واحد مرند افزود: اساتید، دانشجویان و پرسنل خدوم دانشگاه آزاد اسلامی مرند پیشرفت‌های علمی کشور را مرهون خون شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران دوران انقلاب، دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم میدانند و تکریم و احترام از شما وظیفه همه ماست.

به گزارش آنا، جانباز و رزمنده دفاع مقدس حسن علی بیگی در عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر به درجه رفیع جانبازی نایل شده است.

دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه با خانواده شهید مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از مبارکه، حجت الاسلام حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان به همراه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه و مجتبی عابدزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فناوری شهر مجلسی و جمعی از دانشگاهیان با خانواده ستوانیکم پاسدار شهید کمیل قربانی از شهدای مدافعان حرم ملاقات کردند.

عارضی در این برنامه بیان کرد: به لطف خداوند توفیقی برای اینجانب و همراهان حاصل شد که در ایام سالروز آزادی فتح خرمشهر، انجام وظیفه و ادای دین داشته باشیم و برای عرض ادب به خانوده ایشان و نیز روح بلند شهید در منزل شهید حضور پیدا کنیم. خداوند متعال روح این بزرگوار را مورد رحمت و عنایت خود قرار دهد. بدون تردید پیشرفت و امنیت کنونی کشور ما، مدیون خون شهیدان و صبر واستواری خانواده‌های آنان است. امروز ما به نمایندگی از جامعه دانشگاهیان برای تجدید بیعت با شهید و آرمان‌های وی به دیدار شما آمده ایم و امیدواریم که همه ما در نزد شهیدان برای انجام وظایف خود شرمنده نباشیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: اگر شهید قربانی به این درجه و جایگاه رسید، حاصل تربیت خانواده و به برکت وجود پدر و مادری معتقد و انقلابی است و شهید کمیل قربانی نماد تلاش و کوشش جوانان در عرصه جهاد و همزمان کسب علم و خودسازی است و دانشگاه آزاد اسلامی به خود افتخار می‌کند که جوانان برومندی همچون شهید کمیل قربانی را پرورش داده است

در این دیدار پدر و برادران شهید به ذکر خاطراتی درباره سیره اخلاقی، اجتماعی، حضور در سوریه و نحوه شهادت شهید پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته