دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1402 - 12:04
رئیس دانشگاه آزاد لارستان تأکید کرد؛

توجه به انتقال فرهنگ‌های بومی و ارزش‌های آیینی در کنار آموزش تخصصی

توجه به انتقال فرهنگ‌های بومی و ارزش‌های آیینی در کنار آموزش تخصصی
مهدی زارع عنوان کرد: وظیفه اصلی امروز استادان در کنار آموزش علوم تخصصی، توجه به انتقال فرهنگ‌های بومی و ارزش‌های آیینی است.
کد خبر : 849157

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در سالن کنفرانس مجتمع کوتر این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در این نشست اظهار کرد: وظیفه اصلی استادان امروز در کنار آموزش علوم تخصصی، توجه به انتقال فرهنگ‌های بومی و ارزش‌های آیینی است.

مهدی زارع اضافه کرد: امروز فضای مجازی در کنار مشکلات و محسنات بیشماری که دارد، منجر به توهم آگاهی برای مخاطبان انبوه خود شده و مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه علمی به وجود آورده است.

وی متذکر شد: امروزه بسیاری از افراد با توجه و اتکا به داده‌های پراکنده و مشوش فضای مجازی، خود را آگاه و بی‌نیاز از پژوهش می‌دانند که این موضوع می‌تواند ضربه بزرگی به پژوهش و پیشرفت علمی کشور‌ها وارد کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با توجه به نقشه سنگین دشمنان کشور برای ایجاد آشوب در دانشگاه‌ها گفت: با کمک و تلاش استادان ارزشی و انقلابی و همچنین رصد نیرو‌های انقلابی و دیده‌بان‌های نظام اسلامی، این نقشه شوم تاکنون ابتر مانده و بعد از آن نیز راه به جایی نخواهد رسید.

زارع با بیان اینکه استادان با ایجاد ارتباط دوستانه و مشفقانه با دانشجویان مانع از گسست‌های اجتماعی و ایجاد گسل‌های فرهنگی بین نسل‌های جامعه شوند، تأکید کرد: نسل امروز با نسل گذشته متفاوت است و این موضوع نه‌تنها نگران‌کننده نیست؛ بلکه امری طبیعی است که به فرمایش امیرمؤمنان هر نسلی آموزه‌ها و فرهنگ خود را داشته و تربیت آن‌ها باید منحصر به زمانه خود باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن موفقیت‌های بیشمار دانشگاه آزاد اسلامی لارستان در حوزه‌های اداری، آموزشی و فرهنگی گفت: توجه به موارد ذکر شده به صورت همزمان می‌تواند ما را در برابر شبهات و افکار انحرافی مصون کرده و جامعه را قدرتمند‌تر از گذشته به پیش ببرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه معصومین علیهم‌السلام، آموزگاری و آموزش جوانان و افراد را نوعی جهاد و توفیق بسیار بزرگ دانست که خداوند به بندگان خاص و صالح خود عطا می‌کند.

زارع، توجه به نحوه‌ آموزش و تربیت جوانان را یکی از شاخصه‌های مهم شکرگزاری و تشکر از الطاف بی‌بدیل خداوند بر استادان و معلمان دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته