دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

١٦ قلم کالای راهبردی صنعت پالایش اعلام شد

مدیر بازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از مشخص شدن ١٦ قلم کالای راهبردی و اصلی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع خبرداد.
کد خبر : 84892

به گزارش گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، علی زیار با بیان اینکه افزون بر ١٠ قلم کالای اساسی تعریف شده در وزارت نفت، ١٦ قلم کالای راهبردی و اصلی در صنعت پالایش، انتقال و توزیع نیز مشخص شده است، گفت: هدف اصلی از اجرای پروژه بزرگ بومی‌سازی ١٦ گروه کالاهای مورد نیاز صنعت پالایش، انتقال و توزیع در اختیار گرفتن بازار ساخت تجهیزات صنعت نفت در منطقه است.


وی افزود: شرکت‌های خارجی در بازار ایران بیش‌تر به دنبال فروش کالاهایشان هستند تا مشارکت در ساخت، در حالی که سیاست و اولویت این شرکت انتقال دانش و بومی‌سازی است.


مدیربازرگانی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد:این کالاها به تفکیک در بخش مکانیک شامل تجهیزات ثابت و دوار، تجهیزات مربوط به برق، ابزاردقیق و مخابرات، اقلام مربوط به مواد شیمیایی و کاتالیستها تقسیم‌بندی شده است.


وی از استقبال شرکت‌های خارجی برای استفاده از تجهیزات پالایشی ایرانی خبر داد و بیان کرد: متاسفانه در کشور متولی برای معرفی سازندگان و کالاهای ایرانی به مصرف‌کنندگان خارجی وجود ندارد.


زیار تاکید کرد: ما در ساخت بعضی از تجهیزات و کالاها به بلوغ رسیده‌ایم و دارای مزیت رقابتی هستیم، بنابراین باید برای این دسته از سازندگان داخلی زمینه حضور در بازارهای خارجی را مهیا کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته