دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1402 - 09:19
مذاکره برای افزایش سقف بدهی دولت فدرال؛

دولت واشنگتن و جمهوریخواهان کنگره باز هم به بن بست خوردند

دولت واشنگتن و جمهوریخواهان کنگره باز هم به بن بست خوردند
خبر‌ها حاکی از بحرانی‌شدن اوضاع کاخ سفید در پی عدم پیشرفت در مذاکره با جمهوریخواهان کنگره برای افزایش سقف بدهی دولت فدرال است.
کد خبر : 848238

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، گزارش‌ها حاکی از عدم پیشرفت در باب هرگونه مصالحه میان کاخ سفید و جمهوریخواهان کنگره درباره افزایش سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت فدرال آمریکا است.

این دومین نشست میان طرفین مناقشه بود و اگر توافقی حاصل نشود، دولت واشنگتن از اول ماه میلادی ژوئن دیگر برای پرداخت هزینه‌های خود، پولی در بساط نخواهد داشت.

کمتر از دو هفته مانده به ضرب الاجل تعیین شده، کاخ سفید می‌گوید «اختلافات جدی» با جمهوریخواهان حاکم بر مجلس نمایندگان آمریکا به قوت خود باقی است- قانونگذارانی که افزایش سقف بدهی را مشروط به کاهش هزینه‌های دولت کرده اند.

بعد از چند ساعت مذاکره فشرده در روز جمعه، اکنون جمهوریخواهان می‌گویند که حتی تا پایان هفته جاری میلادی هم امیدی به گشایش در این مسئله ندارند.

«کوین مک کارتی» رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه، پیش از ترک جلسه، خطاب به خبرنگاران گفته بود که کاخ سفید هیچ قدمی در راستای برآورده کردن مطالبات جمهوریخواهان برنداشته است.

بحث و جدل درباره افزایش سقف بدهی موضوعی غیرطبیعی نیست و ۴۵ بار در ۴۰ سال گذشته اتفاق افتاده است. اما مسئله‌ای که افزایش اخیر را برای آمریکا با بحران همراه کرده احتمال عدم توافق دولت و مجلس و نکول بدهی‌های دولت است.

«ژانت یلن» وزیر خزانه داری ایالات متحده پیشتر هشدار داده بود که «اگر کنگره نتواند سقف بدهی را افزایش دهد، خانواده‌های آمریکایی را با سختی‌های شدید مواجه می‌کند، به موقعیت رهبری جهانی ایالات متحده آسیب می‌رساند و سؤالاتی در مورد توانایی ما برای دفاع از منافع امنیت ملی‌مان ایجاد می‌کند».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته