دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
هانگری تودی گزارش داد:

از هوش مصنوعی می‌توان برای ساخت موزیک ویدئو استفاده کرد

از هوش مصنوعی می‌توان برای ساخت موزیک ویدئو استفاده کرد
تقریباً کاری نیست که نشود آن را با هوش مصنوعی در این روزها انجام داد، مثلاً chatGPT می‌تواند کتاب بنویسد یا dall-e می تواند عکس‌های واقعی تولید کند.
کد خبر : 847886

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، به گزارش هانگری تودی، حتی می توان با هوش مصنوعی ویدئو کلیپ ساخت و این را یک گروه موزیک مجارستانی ثابت کرده است.گروه موسیقی مجارستانی Szomszéd Srácok برای ترانه جدیدش به نام بالاتون یک کلیپ غیرعادی ساخته است، موزیک ویدئویی که بخشی از آن با کمک هوش مصنوعی ساخته شده است، اتفاقی که افراد کمی در دنیا تا به امروز امتحانش کرده اند.

ایده ساخت این موزیک ویدئو از تماشای ویدئویی در یک کانال یوتیوب متولد شد، اما بخش های زیادی از این فرایند توسط خود این گروه خلق شده است. این گروه می گوید که بزرگترین چالشش این بود که هیچ الگویی برایش وجود نداشته و آنها باید همه چیز را از اول خودشان خلق و ابداع می کردند.

جوزف بنس بالازاس، درامر و سازنده این ویدئو، در مصاحبه ای با این سایت خبری گفت برای تولید این ویدئو حدود 150 تا 200 عکس از اعضای گروه در یک استودیوی ویژه سبز رنگ گرفته شد و بعد از آنها در ساخت کلیپ استفاده شد. این گروه همچنین سبک طراحی خودش را ابداع کرد و از آن در ساخت این کلیپ استفاده کرد.آنها گفتند که استفاده از هوش مصنوعی یک چالش بسیار پیچیده برایشان بوده و این که صدها ساعت از وقتشان را صرف ساخت این کلیپ کرده اند.

با این حال، با کمک هوش مصنوعی آنها توانستند در وقت و انرژی شان صرفه جویی کنند. همچنین گفته می شود که عکس های خلق شده توسط هوش مصنوعی فضای بصری بسیار خاص و عجبی به این ویدئو کلیپ داده است که مایه تعجب و شگفتی بیننده ها را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته