بازنگری اصلاح نظام تدریس در آییننامه ارتقا به مرور جای میگیرد
قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتوگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره اصلاح نظام تدریس در آموزش عالی گفت: برای تحقق این وضعیت باید قویتر به بحث آموزش ورود پیدا کنیم.
وی افزود: موضوع ارتباط استاد با دانشگاه مسئله اخلاق را نشان میدهد و این ارتباط را نمیتوان به هیچ صورتی تعطیل کرد؛ چراکه مانند اعضای خانواده است و استادان باید علم را به هر شیوهای به دانشجو انتقال دهند.
عموعابدینی بیان کرد: کپی کردن کار درستی نیست و پیشگیری از آن خردورزی را حاکم میکند و این اولویت دانشگاههای ایرانی اسلامی است.
معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: مباحثه اساس کار تعلیم و تربیت است و سابقه دانشگاه دارالفنون به عنوان قدیمیترین دانشگاه و آخرین نسل دانشگاه ایرانی را باید مدنظر قرار دهیم و برای اصلاح نظام تدریس به دنبال ایجاد کرسی استادیاری و دانشیاری هستیم تا آنها به عنوان استعداد درخشان پذیرفته شوند.
عموعابدینی تأکید کرد: استادیاری شامل کرسی آموزش و پژوهش و فناوری است، عموم افراد جامعه خیلی از دانشآموختگان فوق دکتری و پرفسوری را دکتر نمیپندارد؛ بلکه آنها را همان استاد میدانند؛ بنابراین باید به مرور این مباحث را در آییننامه ارتقا، تسهیلات و برنامه و در بازنگری اخلاق آموزش در دانشگاه خرد و نسل جدید تمدنساز مورد توجه قرار دهیم تا به نتیجه برسیم.
انتهای پیام/