دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی وزارت علوم خواستار شد؛

توجه جدی دانشگاه‌ها به ثبت پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در سامانه ایرانداک

پیرو ابلاغ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب و تخلف در تهیه آثار علمی، مصوبه مجلس شورای اسلامی، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف تصریح و تاکید بر موارد مطرح شده در این قانون، نکاتی را به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی متذکر شده است.
کد خبر : 293620

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه علامه طباطبایی، پیرو ابلاغ قانون پیشگیری و مقابله با تقلب و تخلف در تهیه آثار علمی، مصوبه مجلس شورای اسلامی و تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم طی مکاتبه‌ای نکاتی را در راستای اجرایی شدن این قانون به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متذکر شد.


در نامه معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمده است:


«۱. با توجه به اهمیت نقش اعضای هیات علمی به عنوان مهمترین رکن جامعه دانشگاهی در ایجاد فرهنگ مقابله با تقلب و تخلف علمی، ضروری است در اجرایی شدن مفاد مندرج در تبصره های ۷ و ۹ مبنی بر ثبت اطلاعات مربوط به پیشنهادهای پژوهشی، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی در سامانه اطلاعاتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعاتی ایران (ایرانداک) توجه جدی داده شود.


۲. مسئولیت و ضمانت صحت و اصالت مقالات، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی با استادان راهنما است و ایشان در این خصوص پاسخگو خواهند بود.


۳. دانشجویان نیز به سهم خود نسبت به رعایت اخلاق حرفه‌ای و احترام به حقوق مالکیت معنوی مولفان و مصنفان ملتزم و متعهد بوده و عدول از این اصل، مستلزم ضمان، سلب حقوق مادی و معنوی حاصل از گذراندن دوره‌های آموزشی بوده و مسئول پاسخگویی به مراجع قانونی خواهند بود.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته