دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1402 - 15:20
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای آذربایجان غربی مطرح کرد؛

پژوهش، بسترساز پویایی تعلیم و تربیت

پژوهش، بسترساز پویایی تعلیم و تربیت
مجتبی مددیار گفت: پژوهش، بسترساز پویایی تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و توجه به آن از همان دوران مدرسه ضروری است.
کد خبر : 847059

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از ارومیه، مجتبی مددیار دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای آذربایجان غربی در اختتامیه همایش ادبی کلیله‌ودمنه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، اظهارکرد: پژوهش، بسترساز پویایی تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و نهادینه کردن آن در مدارس برای گرایش دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی باید تقویت شود. پژوهش یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه و پیشرفت کشور بوده که جامعه را به سمت تحرک علمی سوق می‌دهد و توجه به آن از همان دوران مدرسه ضروری است.

وی افزود: در شرایط کنونی، جوامع به سمت نسل پنجم که جوامع فوق هوشمند هستند، حرکت می‌کنند. باید دانش‌آموزانی برای زندگی آینده تربیت کنیم و از این جهت پژوهش در هر حوزه‌ای می‌تواند راهگشا باشد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه برگزاری همایش‌هایی از قبیل همایش ادبی کلیله‌ودمنه  باعث تقویت روحیه پژوهشی بین دانش آموزان شده و بهانه‌ای برای تبیین پژوهش بین آنان می‌شود، عنوان کرد: ضروری است پژوهش محوری ابتدا در معلمان نهادینه‌شده و سپس به تقویت آن بین دانش آموزان منجر شود.

مددیار  با اشاره بر برگزاری اولین همایش ادبی کلیله‌ودمنه توسط مدارس سما واحد ارومیه بیان کرد: تعداد ۵۷ مقاله در مهلت مقرر به دبیرخانه همایش ارسال و از این تعداد، سه مقاله به‌عنوان مقالات برتر انتخاب و شایسته تقدیر شناسایی شدند. با توجه به بار علمی و اصالت‌سنجی مقالات ارسال شده، مقالات برتر در کتابچه‌ای برای استفاده عموم دانش آموزان چاپ خواهد شد و امیدواریم برگزاری همایش ادبی کلیله‌ودمنه سرآغازی برای برگزاری همایش‌هایی با محور پژوهشی در سطح ملی شود.

**همایش‌های علمی و ادبی، نقطه اتصال آموزش و پرورش و دانشگاه است

رئیس اداره گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز گفت: برگزاری همایش‌های علمی و ادبی، نقطه اتصال آموزش و پرورش و دانشگاه بوده و مدارس سما در این راستا برنامه‌ریزی‌های منظمی داشته است

علی عظیمی تأکید کرد: باید از ظرفیت‌های مراکز آموزش عالی در مدارس به درستی بهره ببریم؛ چراکه انتقال این ظرفیت‌ها به مدارس، پویایی مدارس را در پی خواهد داشت. باید در مدارس، علاوه بر انتقال علوم، به ساحت‌های تربیت دینی، علمی، فناورانه، تربیت اجتماعی و زیبایی‌شناختی نیز بر اساس تأکید‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه کنیم.

وی برگزاری همایش ادبی کلیله‌ودمنه را نمود بارز پژوهش دل‌چسب برای دانش آموزان عنوان کرد و توضیح داد: این همایش فرهنگ گذشته و اصیل ایرانی را به نسل جدید منتقل می‌کند و بیان آن در قالب پژوهش برای دانش آموزان جذاب‌تر است.

به گزارش آنا، در اختتامیه این همایش از دانش آموزان گیسو امیری از دبیرستان دخترانه سما واحد ارومیه، امیرحسین توکلی از دبیرستان پسرانه سما واحد ارومیه و پریا علیزاده از دبیرستان فرزانگان دخترانه ارومیه به‌عنوان نفرات برگزیده در ارائه مقالات، تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته