دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آغاز رسمی نمایشگاه کتاب با افتتاحیه مردمی؛

اسماعیلی: براساس گزارش‌ها فروش کتاب بیش از حد توقع است/ بنای دولت افزایش مراودات فرهنگی با کشورهای دوست است

اسماعیلی: براساس گزارش‌ها فروش کتاب بیش از حد توقع است  بنای دولت افزایش مراودات فرهنگی با کشورهای دوست است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن عذرخواهی به دلیل جابجایی مکان مراسم افتتاحیه بر اثر بارش شدید باران، اظهارداشت: براساس گزارش روز اول فروش کتاب بیش از حد توقع است.
کد خبر : 846729

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین افتتاحیه رسمی سی و چهارمین دوره از نمایشگاه کتاب که قرار بود در صحن بیرونی مصلی برگزار شود در سالن کوشک با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد و یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر و جمعی از مهمانان خارجی برگزار شد.

بر اساس این گزارش پیش از این پیش بینی شده بود افتتاحیه در محوطه باز مصلی برگزار شود، اما باران رحمت الهی برنامه را تغییر داد.

بر اساس این گزارش، تلاوت قرآن در برنامه افتتاحیه بر عهده حامد شاکرنژاد بود که آیاتی از کلام الله را برای حاضران قرائت کرد.

در ادامه مراسم افتتاحیه کلیپی از بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب پخش شد.

وزیر فرهنگ تاجیکستان به همراه جمعی از نمایندگان مجلس مهمان ویژه این مراسم بودند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم افتتاحیه اظهار داشت: عذرخواهم به دلیل بارش باران مکان افتتاحیه تغییر کرد، کوشک هنر مهیا نباید، اما باران اردیبهشت را زیباتر کرد.

وی گفت: نمایشگاه ۳۴ باپیش بینی بسیار خوبی اغاز شده فضای شهر کامل در خدمت اهالی کتاب قرار گرفته بیش از ۱۲۵ هزار متر در اختیار ناشران قرار دارد. تجربه خوبی را سال گذشته داشتیم فروش از طریق سامانه مجازی چرا که اشتباق زیادی را در بین مردم کتاب دوست داریم، این موضوع ممکن است به راحتی میسر نشوداما همکارانم حتی برای نقاط دور دست فرصتی فراهم کردند تا افراد اراده کنند امکان خرید کتاب داشته باشند.

اسماعیلی به گزارش روز اول و فروش بیش از حد توقع اشاره کرد و گفت: فروش براساس گزارش‌ها بیش از حد توقع است، نمایشگاه محفل و جشنی برای همه دوستداران کتاب در کشور ماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از بیش از ۱۰۰ ناشر خارجی و مهمانان دیگر کشورها، اضافه کرد: بنای دولت افزایش مراودات فرهنگی با کشور‌های دوست و برادر است تاجیکستان که بخشی از تاریخ فرهنگی ماست.

وی در پایان از خانواده شهدای امنیت و مدافع  حرم تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار آنا، در ادامه ضمن تقدیر از خانواده‌های شهید سلمان امیراحمدی و شهید آرمان علی وردی، گروه سرود «رسا» به اجرای برنامه پرداخت.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته