دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1402 - 13:33
دامغان میزبان رویداد ملی نان سالم

نعمتی: نان کامل ۴۰ ماده از ۴۴ ماده غذایی بدن را تأمین می‌کند

نعمتی: نان کامل ۴۰ ماده از ۴۴ ماده غذایی بدن را تأمین می‌کند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان از برگزاری رویداد ملی نان سالم در این دانشگاه خبر داد و عنوان کرد: نان کامل ۴۰ ماده از ۴۴ ماده غذایی موردنیاز بدن ما را تأمین می‌کند.
کد خبر : 846611

نعمت‌الله نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه نان یکی از اساسی‌ترین مواد غذایی و به‌عنوان تأمین‌کننده قسمت عمده‌ای از کالری‌ها، ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و دیگر مواد موردنیاز بدن ایرانی‌ها از دیرباز تاکنون بوده است، اظهار کرد: اهمیت این عنصر غذایی ارزشمند موجب شد تا درراستای عمل به رسالت علمی و اجتماعی دانشگاه این مأموریت به مرکز تحقیقات محصولات زراعی و باغی استراتژیک و گروه کشاورزی و صنایع غذایی دانشگاه سپرده شود.

وی افزود: نان کامل یا سبوس‌دار به‌دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی یکی از بهترین گزینه‌ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان توضیح داد: نان کامل در ایجاد سیری و کاهش اشتها، کاهش کلسترول، کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های قلبی و پیشگیری و درمان سرطان‌ها مؤثر است و ۴۰ ماده از ۴۴ ماده غذایی مورد نیاز بدن ما را تأمین می‌کند.

رئیس رویداد ملی نان سالم تبیین کرد: براساس تفاهم‌نامه امضاشده با پارک علم و فناوری استان سمنان سال گذشته دومین رویداد در سطح ملی را با همکاری پارک آغاز کردیم و در حاشیه این همایش با برپایی جشنواره نان سنتی روستا‌های دامغان سعی داریم از دستاورد‌های گذشتگان به نیکی حفاظت کنیم.

نعمتی تأکید کرد: رویداد ملی نان سالم با حضور استادان برتر علوم کشاورزی، صنایع غذایی و طب سنتی ازجمله حکیم حسین خیراندیش، حسن اکبری، عبدالمجید شیخی، محمدرضا خواجه و بسیاری از فعالان و کارآفرینان در حوزه صنعت گندم، غلات، آرد و نان در تالار خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته