دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1402 - 10:28
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

هنرستان هنر‌های زیبا در سمای شاهرود راه‌اندازی می‌شود

هنرستان هنر‌های زیبا در سمای شاهرود راه‌اندازی می‌شود
فرشید فلاح لاله‌زاری عنوان کرد: اراده کرده‌ایم هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا را در مجموعه سمای شهرستان شاهرود ایجاد کنیم؛ چراکه نیازمند راه‌اندازی این هنرستان هستیم.
کد خبر : 846144

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرشید فلاح لاله‌زاری در جلسه نکوداشت مقام معلم در مجموعه سمای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: اراده کرده‌ایم هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا را در مجموعه سمای شهرستان شاهرود ایجاد کنیم؛ چراکه نیازمند راه‌اندازی این هنرستان هستیم.

وی افزود: در بعضی از استان‌های کشور دومین و سومین هنرستان هنر‌های زیبا در حال راه‌اندازی است، همچنین ایجاد این هنرستان نیاز امروز جامعه بوده و این یک واقعیت است؛ چراکه فرزندان به هنر علاقه‌مندند و روز به روز اهمیت و ارزش هنر نزد فرزندان‌مان بیشتر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندنی نیست و بدون ابزار هنر، رسالت پیام‌رسانی انقلاب اسلامی بر زمین می‌ماند، بیان کرد: هنر یک زبان جهانی بوده و استعداد هم در استان است، اما متأسفانه علاقه و استعداد بچه‌ها را سرکوب می‌کنیم و به آنان بی‌توجهیم.

فلاح لاله‌زاری متذکر شد: اگر فرزندان خود را در سنین جوانی در هر رشته‌ای پرورش بدهیم، رشد می‌کنند و اگر بخواهیم فردی در زمینه هنری رشد داشته باشد باید در سنین نوجوانی این کار انجام گیرد و روی آن سرمایه‌گذاری کنیم.

وی تأکید کرد: از کلاس اول دبستان درسی به نام هنر است، اما اگر به آنان بگوییم یک پرنده را نقاشی کن نمی‌توانند، دلیل آن است که آموزش تخصصی نداریم. همین کار در کشور‌های پیشرفته برای دانش‌آموزان انجام می‌شود، اما در آنجا هر رشته‌ای هنری که دانش‌آموز به آن علاقه دارد برای آن کلاس تخصصی می‌گذارند و در نهایت از آن خروجی می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تبیین کرد: بنابراین در ایجاد و راه‌اندازی هنرستان پسرانه هنر‌های زیبا متحد و هم‌پیمان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته