دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1402 - 14:49
مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد:

معلم باید اثرگذار باشد و روش‌های اثرگذاری را بداند

معلم باید اثرگذار باشد و روش‌های اثرگذاری را بداند
حجت‌الاسلام محمد شریفانی عنوان کرد: معلمی معلم است که اثرگذار باشد و باید روش‌های اثرگذاری را بداند.
کد خبر : 844954

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم نکوداشت مقام معلم با حضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیئت رئیسه و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند - رباط کریم در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با تفسیر آیه ۲۳ سوره زمر به یکی از معجزه‌های قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در این آیه هر یک کلمه از آن یکی از خصوصیات قرآن را بیان می‌کند.

شریفانی متذکر شد: قرآن در ۲۳ سال بر قلب نازنین نبی مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم نازل شد؛ اما تاکنون کسی نفهمیده کدام آیه اول و کدام آخرین آیه بوده و انگار همه قرآن به‌صورت یکجا نازل شده و این دلیل یکسانی آن است.

وی یادآور شد: قرآن پر از تکرار بوده و زندگی نیز تکرار است، تبیین کرد: تکرار قرآن کریم تاکنون از رونق نیفتاده و اگر بتوانیم زندگی تکراری را با طراوت نشان دهیم از چشم کسی نخواهیم افتاد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قرآن توضیح داد: از قرائت تا تفسیر قرآن کریم میلیون‌ها انسان را تحت تأثیر قرارداده و میزان اثرگذاری قرآن کریم بسیار بالاست و معلمی معلم است که اثرگذار باشد و باید روش‌های اثرگذاری را بداند. آرامش‌دهی قرآن نیز یکی از ویژگی‌های آن است، اگر علم، ثروت و قدرت داشته باشید؛ اما آرامش نداشته باشید هیچ ندارید.

شریفانی تشریح کرد: آرامش سه نوع است: کاذب، سطحی و اصیل. ما فقط یک آرامش اصیل و اصلی داریم و آن «الا بذکرالله تطمئن القلوب» بوده و یاد خداست که به ما آرامش خواهد داد و فقط و فقط هر وقت به خدا وصل شویم، آرامش خواهیم گرفت. استاد با حرف خدا و پیوند دادن شاگرد به خدا می‌تواند آرامش را هدیه بدهد.

وی اضافه کرد: اگر معلمی با اعتماد به خدا زبان مخاطب داشته و حرف تازه با همسانی رفتار و گفتار و تکراری که ملالت نیاورد و اثرگذار و آرامش‌بخش باشد موفق خواهد بود.

باید اثرگذار بوده و روش‌های آن را بداند/ قرآن پرتکرار اما پررونق است

 

سیدرضا موسوی‌نیا سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند - رباط کریم هم معلمی را عشق نامید و گفت: برای معلم بودن باید عاشق بود. معلمی شغل نیست؛ بلکه عشق یک پدر به فرزندان سرزمینش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته