دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1402 - 11:07
زیردریایی هسته‌ای آمریکا در راه کره جنوبی؛

زن شماره یک کره شمالی درباره «اعلانیه واشنگتن» هشدار داد

زن شماره یک کره شمالی درباره «اعلانیه واشنگتن» هشدار داد
خواهر رهبر کره شمالی توافق اخیر واشنگتن-سئول را که بعد از ۴۰ سال، به استقرار مجدد تجهیزات تهاجمی هسته‌ای در کره جنوبی منجر می‌شود، خطرناک توصیف کرد.
کد خبر : 844120

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از بی بی سی، «کیم یو جونگ» خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی هشدار داد که توافق اخیر واشنگتن-سئول، منجر به بروز «خطری جدی تر» در منطقه خواهد شد.

وی افزود: (در واکنش به این توافق) قدرت بازدارندگی هسته‌ای کره شمالی باید کامل‌تر شود.

طبق این توافق، دولت واشنگتن با استقرار زیردریایی‌های مجهز به سلاح هسته‌ای در کره جنوبی و دخیل کردن سئول در برنامه ریزی برای مقابله با تهدید‌های هسته‌ای پیونگ یانگ، موافقت کرد.

در مقابل، کره جنوبی هم پذیرفت که به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نباشد.

توافق موسوم به «اعلانیه واشنگتن» در جریان سفر هفته گذشته «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی به واشنگتن حاصل شد.

در ادامه واکنش به این توافق، خانم کیم هشدار داد که «هراندازه دشمنان برای برگزاری رزمایش‌های هسته‌ای و استقرار تجهیزات اتمی در شبه جزیره کره مصمم باشند، پیونگ یانگ هم به همان اندازه بر حق دفاع از خود پافشاری می‌کند».

همچنین، وی هشدار داد که توافق واشنگتن-سئول، صلح و ثبات منطقه آسیای شمال شرقی را در معرض خطر بیشتر قرار می‌دهد.

در واکنش به توافق اخیر واشنگتن-سئول، چین هم درباره تشدید عامدانه تنش‌ها و تقابل تحریک آمیز و افزایش تهدید‌ها در منطقه هشدار داده است.

این نخستین بار بعد از ۴۰ سال است که زیردریایی هسته‌ای آمریکا به همراه سایر تجهیزات اتمی از جمله بمب افکن‌های راهبردی، در کره جنوبی مستقر می‌شود.

همچنین، آمریکا و کره جنوبی برای تشکیل یک کارگروه مشورتی با هدف بحث درباره اینکه چگونه و چه وقت از تسلیحات هسته‌ای علیه پیونگ یانگ استفاده کنند، به توافق رسیده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته