دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با همکاری شرکت آلمانی محقق می‌شود

برنامه‌ریزی برای تولید سالانه ٥٠٠ هزار تن پروپیلن در کشور

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به مجوز شورای اقتصاد برای سرمایه‌گذاری و احداث واحد ١٢٠ هزار تنی تولید پروپیلن از متانول اشاره کرد و گفت: ظرفیت این واحد با همکاری شرکت لرگی آلمان به ٥٠٠ هزار تن افزایش می‌یابد.
کد خبر : 84387

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، مرضیه شاهدایی در بیست و ششمین اجلاس مدیران عامل شرکت‌های تولیدی صنایع پتروشیمی در شیراز، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام، روابط بین‌الملل رو به بهبود است و آثار آن را می‌توان در صنعت نفت و پتروشیمی مشاهده کرد؛ به طوری که شرکت‌های صاحب نام جهانی برای تجارت، سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری به سمت ایران روی آورده‌اند.


وی با اشاره به استقبال خوب شرکت‌های خارجی از دهمین نمایشگاه ایران پلاست و بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی افزود: در نمایشگاه نفت امسال حضور شرکت‌های خارجی نسبت به دوره پیشین حدود ٤٠ درصد افزایش نشان داد و شرکت‌هایی در این نمایشگاه حاضر شدند که طی ١٠ سال گذشته از حضور در ایران خودداری می‌کردند.


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: اکنون با شرکت‌های خارجی در حال مذاکره برای جذب سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری هستیم و ما به عنوان حامی و متولی این صنعت فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به شرکت‌های خارجی معرفی و متعاقباً درخواست‌های این شرکت را به وزارت نفت و دولت منتقل می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته