دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمدرضا برزگر به آنا خبر داد؛

گروه موسیقی «نجوای کتول» روانه جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی می‌شود

گروه موسیقی «نجوای کتول» روانه جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی می‌شود
سرپرست گروه موسیقی نجوال کتول از آمادگی گروهش برای حضور در جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی خبر داد و گفت: این جشنواره هفته آتی در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر : 843764

محمدرضا برزگر سرپرست گروه موسیقی نجوای کتول که از سال ۸۰ فعالیتش را آغاز کرده، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ششمین دوره جشنواره آوا‌ها و نوا‌های رضوی هفته آینده در شیراز برگزار می‌شود و ما هم چند اثر خودمان که مرتبط با امام رضا (ع) بود را برای جشنواره فرستاده بودیم که در بازبینی پذیرفته شده بود.

وی در ادامه افزود: سه اثر «یا رضا جان»، «آقا غریبِم» و «ضامن آهو رضا» را قرار است گروه موسقی ما که از استان گلستان است، در این جشنواره اجرا کنیم.

برزگر همچنین درباره برپایی جشنواره موسیقی جوان نیز توضیح داد: این جشنواره در سال ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار شد که من هم داور بخش موسیقی کتول بودم، برای امسال هنوز فراخوان داده نشده که احتمالا اردیبهشت تا خرداد فراخوانش ارسال خواهد شد.

به گزارش آنا، از جمله فعالیت‌های گروه موسیقی نجوای کتول می‌توان به کسب عنوان گروه برگزیده نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، همکاری با سازمان ملل متحد (یونسکو)، سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ... اشاره کرد. محمدرضا برزگر (سرپرست و نوازنده دوتار)، حسین اصفهانی نوده (خواننده و نوازنده شمشاد)، حسین خسروی کتولی (نوازنده نی و قرنه) و محمد برزگر (نوازنده دهل، نقاره و تشت) نوازندگان گروه موسیقی نجوای کتول هستند. این گروه با ارائه سبک جدید، سعی در ارتقای موسیقی مقامی کتولی استان گلستان داشته است و والاترین هدف گروه، نهادن میراثی برای آیندگان بوده خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره
ارسال نظر
هلدینگ شایسته