دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1402 - 09:29
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد:

دانشگاه باید توانایی حل مسئله داشته باشد

دانشگاه باید توانایی حل مسئله داشته باشد
معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشگاه باید توانایی حل مسئله داشته باشد و اگر مسائلی در دانشگاه حل نشد باید متوسل به راهکار‌های متعدد شویم.
کد خبر : 843623

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرزاد جهان‌بین در نشست استادان همیار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با تأکید بر ضرورت توانمندشدن افراد در بستر دانشگاه‌ها و مراکز علمی اظهار کرد: تحصیل در دانشگاه‌ها باید منجر به توانمندی فردی و اجتماعی شده و توان حل مسئله در افراد تقویت شود.

وی با ارائه آماری از تعداد صندلی‌های خالی در دانشگاه‌های دولتی و اقبال کم افراد به مقوله تحصیل گفت: این کرسی‌های خالی حامل پیام و به بیکاری تحصیلکرده‌ها مرتبط است که باید برای اصلاح فضا اقدام شود.

دانشگاه باید توانایی حل مسئله داشته باشد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: مسئولیت اجتماعی در قبال این نسل ایجاب می‌کند در کنار تربیت تخصصی برای تربیت جامعه هم تلاش کنیم و اگر این تحول ایجاد نشود، دانشگاه کارکرد اصلی خود را از دست داده است.

جهان‌بین متذکر شد: تربیت جامعه منجر به تربیت هویتی و اعتقادی، تربیت مهارتی و اجتماعی می‌شود که این تکامل در بستر و کرسی‌های مجازی محقق نمی‌شود.

وی تبیین کرد: دانشگاه باید توانایی حل مسئله داشته باشد و اگر مسائلی در دانشگاه حل نشد باید متوسل به راهکار‌های متعدد شویم.

دانشگاه باید توانایی حل مسئله داشته باشد

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نقش استادان را در تربیت اجتماعی و توانمند کردن افراد در حل مسئله مؤثر دانست و ادامه داد: تربیت اجتماعی یعنی آماده شدن برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی و دانشگاه سهم بسزایی در تربیت اجتماعی افراد دارد.

به گزارش آنا، جهان‌بین در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور در گلزار سه شهید گمنام آرمیده در خاک این دانشگاه با گلاب‌شویی، نثار شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته