دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 فروردين 1402 - 16:02
معاون دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد؛

تربیت اعتقادی، مهارتی و تخصصی ۳ رکن اساسی تربیت نسل جوان

تربیت اعتقادی، مهارتی و تخصصی ۳ رکن اساسی تربیت نسل جوان
فرزاد جهان‌بین گفت: تربیت اعتقادی، تربیت مهارتی و تربیت تخصصی ۳ رکن اساسی تربیت نسل جوان امروز است.
کد خبر : 840495

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از مراغه، نشست صمیمی منتخب استادان همیار فرهنگی با حضور فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مراغه این دانشگاه برگزار شد.

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست صمیمی منتخبی از استادان همیار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با تبریک ایام پرفضیلت ماه مبارک رمضان گفت: نقش اساتید در تربیت همه جانبه دانشجویان، بسیار ارزنده و قابل توجه است.

وی تربیت اعتقادی، تربیت مهارتی و تربیت تخصصی سه رکن اساسی تربیت نسل جوان امروز است، افزود: بنا به اصل اعتمادی که دانش آموزان و دانشجویان به معلم و استاد خود دارند، بدیهی است که تأثیر تربیت استادان نیز بر آن‌ها صدچندان خواهد بود.

تربیت اعتقادی، مهارتی و تخصصی ۳ رکن اساسی تربیت نسل جوان

جهان‌بین تأکید کرد: استادان باید از مدرس ممتحن تبدیل به مدرس هدایت گر ارزشیاب شوند؛ در این صورت است که تربیت تخصصی در کنار تربیت اعتقادی، فرهنگی و الهی به بار خواهد نشست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر بخواهیم تحول فرهنگی و جهاد تبیین در دانشگاه اتفاق بیفتد باید از طریق استادان اتفاق بیفتد؛ چراکه استادان بیشترین، دقیق‌ترین و گسترده‌ترین ارتباط را با دانشجو دارند و در صورت وصل مباحث اعتقادی و الهی با آموزش‌های تخصصی از طرق اصولی و کارشناسی، می‌توان امیدوار بود که دانشجویان و آینده سازان این کشور از تخصص و مهارت‌های تربیتی درست و مبتنی با آموزه‌های اسلامی و دینی برخوردار باشند.

وی با بیان سه دوره تربیتی مهم برای حیات بشری افزود: طبق روایات معتبرهفت سال اول زندگی انسان‌ها، دوره آزاد برای رهاشدن، بازی کردن و راحت بودن است. هفت سال دوم، دوره آموزش، یادگیری و تربیت پذیری و دوره هفت ساله سوم دوره وزارت یعنی مسئولیت پذیری، آمادگی برای زیربار مسئولیت و تعهد رفتن است و در این دوره است که پایه شخصیت اعتقادی، فرهنگی و تربتی انسان شکل می‌گیرد و در این دوره نقش معلمان، استادان و مربیان بسیار با اهمیت و حساس است.

این مسئول با تأکید بر رفتار‌های اخلاق مدارانه در تربیت جوانان گفت: یک زن اگر پناه شوهرش نباشد، نامحرمان پناه او می‌شوند و برعکس و اگر والدین پناه فرزندان خود نباشند، دوستان ناباب و فرصت طلبان پناه او می‌شوند و اگر استادان ومتولیان فرهنگی و اعتقادی پناه دانشجویان نباشند، افراد بیگانه با فرهنگ اسلامی و دشمنان این نظام و این کشور پناه او خواهند بود؛ بنابراین برای کار فرهنگی و تربیتی روی دانشجویان ابتدا باید روی خود استادان کار کرد و اگر دوره‌ای لازم است برای استاد باشد و اگر اردویی برگزار می‌کنیم برای استادان برگزار کنیم.

تربیت اعتقادی، مهارتی و تخصصی ۳ رکن اساسی تربیت نسل جوان

در انتهای نشست برخی از استادان به تبادل نظر و بیان دغدغه‌های دانشجویان و مسائل و مشکلات پیش روی جوانان پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته